Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a37r53o97s80l29a21v 21K87v23a24p76i23l 9166166184713

Prezident je parlamentním systému vždy jakousi "figurou navíc". U nás má prezident velkou vážnost už od dob Masaryka, který svým způsobem, jakkoli byl demokrat, roli císaře pána. Právě kvůli té vážnosti byly ony tahanice kolem volby prezidenta parlamentem. V Německu nebo v Rakousku mají sice také prezidenty, ale ti stojí víceméně v pozadí, hlavní slovo mají kancléři (premiéři).

Přímá volba prezidenta má být jen v prezidentských systémech, kdy jako v USA prezident jmenuje svou vládu, v jejíž čele stojí. K tahanicím kolem formulace "prezident odvolá člena vlády, jestliže to navrhne premiér" muselo v našem parlamentním systému zákonitě dojít, pokud je prezidentem osoba se zbytnělým egem, jako má Miloš Zeman.

To mě přivádí k tomu, že jsou na tom z hlediska hlavy státu nejlépe formální evropské monarchie. Politickou moc tam mají v rukou parlamenty a premiéři, ačkoli hlavami státu jsou panovníci, kteří však žádnou politickou moc nemají.

+4/0
12.7.2019 9:00

J32i35ř95í 37Z78a87p71l83e62t58a61l 2400338842724

Rozhodně lepší argumentace než ta, kterou předvedl Fiala.

0/0
12.7.2019 12:03

J16a39r96o45s92l34a79v 81K52v95a54p92i56l 9966916254773

To jsem rád, jestli to tak vnímáte.

0/0
12.7.2019 12:10

J60a82r89o22s19l83a97v 98L73i19m19a 1445577621

Pane Kvapile, konecne spravny nazor na nase dilema. Specialne o te "tahanici prezidentem odvolani clena vlady". Pozustatek z obdobi monarchie. Pan Klaus st, a pan Uhde (podepsani pod dnesni Ustavou) se ani nenamahali nejake upravy. Zmetkova Ustava je ukazka, jak si cenili a my cenime nasi republiky.

Pri rozhodnuti k vraceni prezidentovu volbu do rukou Parlamentu, nam toto dilema nepomuze odstranit. Jen uprava definice prav a povinosti prezidenta v Ustave nas vyvede (castecne) z naseho systemu kocourkovske republiky

0/0
14.7.2019 17:25

J35i81ř89í 91Z49a10p75l21e36t38a10l 2250548362914

Fiala opět dokázal, že je buď velký hlupák nebo nehorázný populista. Riziko, že prezident bude zneužívat vágní formulace v ústavě, chce řešit ne zpřesněním těch formulací, ale jiným způsobem volby prezidenta;-D

Nejen, že to nemá logiku samo o sobě (a pouze to manipulativně a demagogicky míří na nenávist části populace vůči Zemanovi), navíc je tu i zkušenost s Václavem Klausem jakožto prezidentem, který byl sice volený parlamentem, ale také mu bylo vyčítáno, že ústavu ohýbá (byť ne až tak moc jako Zeman).

+2/0
11.7.2019 20:14
Foto

P26a90v15e60l 69D25v55o34ř89á26k 5279875604930

Zda povedla či nepovedla, je úhel pohledu. Kdyby se dnes volba opakovala, jaký by se dal očekávat výsledek?

0/0
11.7.2019 17:33

V35o15k71o43u60n 96V39l31a25d11i33m37i60r 8172788859798

Nojo, v osmasedesatem jsme take doufali, a co se nam pak z Gustava husaka vyklubalo.

Rad bych veril, ze po Vaclavu Klausovi a Milousi Zemanovi tento narod uz nic horsiho potkat nemuze.

Ale mocnosti pekelne maji porad jeste nekoho v zaloze.

+4/−1
11.7.2019 16:46

F82r81a53n47t27i91š52e51k 12L64u66f44t 2673598828

Drahoše :-/

+3/−1
11.7.2019 17:01

V57o32k74o43u74n 19V82l92a40d29i61m83i45r 8682908279738

Ne, ne toho v moci nemaji, ale Miloše nam jiste dosadily ony. ;-D;-D;-D

+1/0
11.7.2019 20:32

D82a46n 41R18o77z22s80í67v53a50l 3180542370654

Pravda, národ je díky ní rozdělen na dva tábory ale tak tomu bude vždycky, ať už bude kandidovat kdokoli.

Spíš bych proto řekl že přímá volba se moc nepovedla pouze v očích těch jejíž kandidát nezvítězil. A ti také samozřejmě vykřikují nejvíce.

+3/0
11.7.2019 16:21
Foto

R58o66m65a77n 76K58o56z21e45l 4177716703544

ODS už fakt neví, co je to názorová pevnost.

https://www.radio.cz/cz/rubrika/udalosti/-ods-zacala-prekvapive-prosazovat-primou-volbu-prezidenta-

+3/0
11.7.2019 16:17

L86u72b90o67š 65C95h74l26u93m76s46k26ý 2230955318935

Karma, ale na rozdíl od vás doufám, že příští hlava státu bude alespoň stejně "vrtošivá", jako ta současná.

+3/0
11.7.2019 14:22

J51o38s51e32f 73S33l27a85v12í35č49e95k 4333896306723

A stejně jako ta současná nepoleze žádné mocnosti do zadku.

+1/0
11.7.2019 16:15

M70a49r20e23k 66V77a26l86i70č69e82k 2491709114390

Souhlas. Vč Číny a Ruska pochopitelně.

+1/−1
11.7.2019 17:26

F41r42a24n23t23i30š41e12k 64L97u66f49t 2793938488

Souhlas, přímou volbu zachovat a ústavně prezidentovi rozšířit pravomoci (nejde jenom o Zemana). Alespoň u jednoho politika lidi budou mít jistou, že povládne ten koho si zvolili, u politických stran je to nejisté.

+2/−3
11.7.2019 13:00
Foto

J76i96ř52í 56J95i50r35o81u83d38e71k 8726159864624

Je faktem, že fce prezidenta je součástí moci výkonné;-)

+2/0
11.7.2019 13:07

F57r13a61n63t48i66š91e56k 15L58u56f28t 2773208128

Právě, proto by měla být i ústava v tomto jasná

+2/0
11.7.2019 14:27

V79l58a46d90i75m43í72r 73H57r82u45b90ý 4877403384909

Které pravomoci, proč a následný vztah výkonné moci A (prezident) a výkonné moci B (vláda).

0/0
11.7.2019 16:13

F69r38a58n20t14i91š75e42k 84L38u40f60t 2983908908

Třeba zrovna to ne/jmenování ministrů, aby už nikdo neměl poznámky, že odmítnutí ministra je protiústavní. Taky vliv větší na zahraniční politiku než jenom návštěvy a proslovy - právo nepodepsat mezinárodní smlouvy.

+1/0
11.7.2019 16:41
Foto

J77i62ř16í 28J69i92r55o50u70d81e68k 8886899894824

Přímá volba se nepovedla, neb nebyl naplněn její záměr. V r, 2002 její návrh neprošel, neb byla obava z jejího potenciál. vítěze. V r. 2012 prošla, neb byl předpoklad jejího jasného vítěze. Ten ovšem usnul ,,ante portas";-)

+4/0
11.7.2019 12:45

M56i65r26o27s28l36a17v 80B52u68č54e53k 6243433581434

Přímá volba je nedomyšlený, legislativní zmetek. Kterýkoliv prezident je dohnán do postavení další Politické strany. Musí se ucházet o své voliče. Pak jde systém - proti systému. Prezident je pak vlastně kdo? - Politik, nebo hlava Státu? Má jej přijmout ten, kdo jej nevolil - A proč? Persona M. Zemana vše navíc násobí. Nemá žádné pravomoce navíc - Nejsou nutné. Ten Mandát není větší, ani menší. On si tedy vyhledává to neočekávané, "Hluchá místa v Ústavě". Sám pak říká, že k tomu má právo, neboť Mandát má. Opravdu, to je zcela blbě. O to více, že běžný Občan pzezidenta ke svému životu absolutně nepotřebuje! = Tedy jsme v polo Hradním Absolutismu ... :-)

+2/−4
11.7.2019 11:39

S43t96a82n54d98a 20N76o32v72á10k 8449123696424

:-).....Mirku, dal jsem Vám tentokrát minus, protože nemohu souhlasit. Pamatuji, jak při poslední volbě Klause tam Kuní pysk lítal a vyhrožoval bručením, kdo ho nebude volit, jak se záhadně ztráceli poslanci, noooo, bavil jsem se a nechci aby se vrátilo!

Mně stačil z klobouku vytažený Drahoš, (zřejmě doufali, že národ buranů bude oslněn jeho titulem), naštěstí se tak nestalo. Jeho sluchátko v levém uchu, (měl sice falešné brýle,ale nezmiňoval se, že by byl nedoslýchavý i když vrtuli perfektně roztočil), a viditelnou nápovědu Vitowské, když byl s naučeným textem v koncích......to myslím ke kvalitě nabídnutého kandidáta, průměrně inteligentnímu voliči stačilo aby si udělal obrázek o jeho presidentské kandidatuře! Čus - bus! R^

+3/−1
11.7.2019 14:38
Foto

O20t17a52k93a48r 56S14e43k73l 4721593365970

Velmi zajímavě se ppMZ před pár lety vyjádřil o lidu českém ! Cituji volně - 50% má deficit inteligenci , 20 % jsou alkoholici + 5 % jsou úplní dementi.

Čísla nebudou přesná , leč to není až tak důležité, stejně to jen tak plácl - Stařík se chlubí tím , kolik miliónů z tohoto elektorátu ho volilo.

Docela je už komický. Kdyby nebyl tragický.....:-/

+5/0
11.7.2019 11:34

E47v26a 34H11a95s55n47í19k54o56v92á 1984111656164

Tragické spíš je, že spoustu "chytráků" na volby kašle. Pak jsou samozřejmě chytří při kritizování, ale možnost měli.

+2/0
11.7.2019 11:38
Foto

O50t94a63k16a45r 49S97e21k42l 4171893645940

Neuražte se prosím , ale pakli jste MZ volila , kam se řadíte dle klasifikace Vašeho guru ? Pořád ještě zbývá cca 25% "normálních".;-D

+2/−1
11.7.2019 11:44

E85v91a 49H79a35s59n50í34k35o83v20á 1114721856714

Já se neřadím, to nechám na ostatních. Najde se dost takových, co o mé inteligenci mají jasno jenom pro opačný názor.

Samozřejmě, že MZ nalákal víc obyčejných lidí a samozřejmě, že pokrytecky stojí o jejich hlasy a vysmívá se nízké inteligenci. Dělají to bohužel všichni politici.

Jenže Drahoš nepřesvědčil ty voliče, kterým to bylo jedno, což není chyba inteligence voliče.

+5/0
11.7.2019 12:06
Foto

P96a97v47e54l 56D12v76o66ř32á64k 5719905114760

V případě pana Drahoše to byla chyba jeho poradců. O tom už se tu před časem mluvilo. Ale znova si připomeňte, jak člověk neznámý v politice, nepodporovaný žádnou silnou stranou, dokázal ve volbě zůstat pozadu jen asi o 1,5%(bodu). A to je věc, která dodnes příznivce MZ strašně štve. Jakýsi nýmand a želé, a on nám našeho oblíbence málem porazil! :-P

0/0
11.7.2019 17:29
Foto

J35i88ř62í 48J57i54r58o69u10d59e31k 8396559984704

Nýmandi byli všichni, až na jediného, který neměl svůj program založen na ANTI;-D A proto to všichni projeli;-)

+1/0
11.7.2019 18:39
Foto

P37a32v34e47l 34D34v70o19ř90á27k 5499385894710

Měl - na antimigrantismu.

0/0
12.7.2019 11:53

J22o12s94e78f 42S33l16a83v21í20č47e23k 4523486766543

Dovolil bych si připomenout, že stejný elaktorát volil pány poslance, pány senátory a nikomu to nevadí. Nevadilo by to ani Vám, pokud by zvítězil Váš favorit.

+3/0
11.7.2019 16:19
Foto

N95a80ď47a 20D33u93b43c68o76v38á 7105640914395

Myslím si, že působení a výsledky prezidentské doby Miloše Zemana zhodnotí až doba, nechci říct historická, prostě doba.

V tomto konkrétním případe jsem spíše na straně prezidenta.

Hamajda to neustál :-)

+5/−4
11.7.2019 11:12
Foto

P65a37v18e40l 20D87v18o36ř60á30k 5379145254500

Já jsem také na straně presidenta, ale jiného! ;-D

+3/−1
11.7.2019 11:31

L24e86o56n65a 52B49l94a42h18o34v12á 5780109449723

Ale prezident Zeman dobře věděl, do čeho jde a jestliže nehodlal dodržovat ústavu, tedy zákon nejvyšší právní síly, měl to včas voličům oznámit. Ale on se při inauguraci zavázal ústavu respektovat.

Podle názoru drtivé většiny ústavních právníků, pokud zákon dává nějaký prostor pro prodlevu, uvede konkrétní lhůtu; pokud lhůta v zákonu uvedena není, rozumí se, že akt má být proveden bez odkladu. Navíc příslušný článek ústavy říká "president odvolá", nikoliv "odvolává", což jsou dva různé pojmy. Odvolává premiér.

+11/−4
11.7.2019 10:34

E56v77a 82H56a27s17n57í25k39o45v43á 1184711206584

Ústava šitá horkou jehlou v divokých devadesátkách, kdy všichni byli kamarádi disidenti, takydisidenti a archisté.

To je stejné jako když máte soudní rozsudek, že viník má odstranit něco, co napáchal. Asi by nestačilo znění rozsudku: "Pan J. N. odstraní nepořádek na dvoře pana T. N.". Asi by tam měl být termín a sankce při neuposlechnutí.

+3/−1
11.7.2019 10:56

Z13d65e39n52ě35k 11Ž84í76k45o73v23e86c23k97ý 7110638160576

Od té doby byla spousta času to opravit; spíše to vypadá tak, že ty díry tam jsou zcela záměrně a nikdo nemá zájem je odstranit, protože se všichni těší na to, že se jednou dostanou k moci a budou je sami využívat.

+3/0
11.7.2019 13:16

Z60d84e64n57ě47k 66Ž78í96k79o98v50e22c14k61ý 7330458230526

Ústava je napsaná zcela nesmyslně; "president odvolá" není zákon, ale proroctví. V technických normách a podobných předpisech (například proměřovací předpisy sportovního náčiní) je výslovný rozdíl mezi tím, co být musí a co je jen doporučené (shall x should).

Proč by měl president mít bezpodmínečnou povinnost něco udělat na návrh někoho jiného? Rozumná formulace takového stavu by byla, že ministra může odvolat přímo premiér.

+1/0
11.7.2019 13:12

V74l44a14d30i30m75í96r 78H81r43u43b37ý 4267463414549

Nesouhlasím s Vašimi (doslova Zemanovskými) argumenty.

Kromě článků, týkajících se volby prezidenta (čl. 54 a 56), se Ústava prakticky nezměnila.

Protože u nás funguje právo evropského typu, je zákon (v tomto případě ústavní) tím, co určuje práva a povinnosti. V tomto případě práva a povinnosti prezidenta. Nic jiného!

Z toho plyne:

a/ Pokud si (podle Vašich = Zemanových tvrzení) může dělat prezident téměř co chce, mohli si tak počínat i prezidenti předchozí a mohli by si tak počínat i prezidenti v budoucnu opět nepřímo volení - nebo

b/ Pokud mají respektovat Ústavu prezidenti, volení Parlamentem, pak Ústavu úplně stejnou musí respektovat i prezident zvolený jakkoliv jinak (pokud takovou volbu Ústava umožní).

Ne, paní Lhotská, Ústava není (neměla by být) čár papíru, na který může "přímo volený" státník kašlat. Je to jednání darebácké! (Ostatně: Přímo volení jsou například i senátoři. Mají snad právo kašlat na Ústavu a ostatní zákony.)

Ano, přímá volba se nepovedla. Je to obvyklá vlastnost všech zákonů i jiných rozhodnutí, učiněných výhradně z důvodů populistických. Ona je nepovedená celá Ústava, jsouc poplatná zřízení, od jehož konce uplynulo vloni kulatých sto let. Nesmyslná je absolutní a doživotní imunita prezidentů (dokonce i před soukromoprávní žalobou!), jejich ústavou zaručená neodpovědnost komukoliv (pak bychom měli volit pouze světce), je nesmyslná šíře imunity zákonodárců. Ano toto jsou chyby Ústavy.

Ale jednu chybu ta Ústava nemá: neříká, že přímo zvolený prezident si může dělat co chce, že může kašlat na Ústavu, zákony, rozhodnutí soudů, konec konců ani na účelné zvyklosti. (Myslím, že také pod stůl neplivete. Přestože to "zakazuje" pouhá zvyklost.)

+6/−2
11.7.2019 10:27

K65a62t97e27ř11i81n15a 68L31h87o96t46s32k10á 3818604745643

Nemohu se zbavit pocitu, že mi podsouváte výroky, které jsem neučinila. Můžete mi například vysvětlit, jakým způsobem jste došel k závěru, že tvrdím "Pokud si (podle Vašich = Zemanových tvrzení) může dělat prezident téměř co chce"? Případně jak jste přišel na to, že tvrdím, že je Ústava "čár papíru, na který může "přímo volený" státník kašlat"?

+1/0
11.7.2019 12:15

V49l63a81d26i79m43í36r 70H68r10u25b45ý 4647223954679

Vycházíte z toho, že je pravdivá Zemanova premisa: Jsem zvolen přímo, mám větší mandát. Nemá. Je to kec, ba lež.

Mandát je v podstatě zmocnění, pověření. Kdo bude zmocněn je v současnosti v případě prezidenta určeno lidovým hlasováním. Ovšem co je předmětem zmocnění n.e.n.í předmětem tohoto hlasování. Rozsah a obsah zmocnění je dán písemně ve spisku, zvaném Ústava.

Ústava ne změnou způsobu volby v ničem ostatním prakticky nezměnila. Nezměnilo se tedy ani ono zmocnění, mandát prezidenta.

+1/0
11.7.2019 16:12

K29a77t79e60ř53i56n42a 32L24h61o53t19s81k45á 3208434545643

Myslím, že už rozumím Vašemu pohledu. Jde Vám v podstatě o to, že neexistuje žádná exaktní definice "síly mandátu", přičemž podezíráte MZ z toho, že si tento termín vymyslel. V jednom máte pravdu. Skutečně nelze přesně definovat, co je to "síla mandátu" a který mandát, tedy lze označit jako "silný" a který jako "slabý". Mýlíte se ovšem v tom, že jde o termín MZ. Je to poměrně běžně používaný "termínus technicus", který se obvykle odvozuje od toho, kolik lidí daného politika volilo a tedy, jak velkou má podporu. Jinak řečeno "silný mandát" znamená "politik s velkou podporou voličů". Proto se třeba o Senátu jako celku hovoří jako o tělese se "slabým mandátem", což ovšem neznamená, že by takto zvolení senátoři nemohli vykonávat některé své pravomoci, nebo by snad museli dokonce svůj mandát ukončit dřív, ale jen a pouze to, že je volilo relativně málo občanů.

Ze stejného důvodu můžeme dle mého názoru hovořit v případě MZ o "silném mandátu", což jej samozřejmě neopravňuje, že může svévolně vykonávat cokoliv, co by bylo nad rámec jeho pravomocí. Což ostatně ve svém článku také zmiňuji, jak se můžete přesvědčit (tedy, že "si nemůže dělat co chce").

Můj článek je ovšem o něčem jiném. Je o tom, že bychom se měli zamyslet nad smyslem přímé volby (který nespočívá v zabránění politikům dělat jejich handly, což bylo impulzem k jejímu zavedení) a že vidím jako problém, že není vyvážena "síla mandátu" (= kolik voličů dalo prezidentovi hlas) a jeho pravomoci. Tedy v žádném případě netvrdím to, co jste zmiňoval ve svém prvním příspěvku.

Ale připouštím, že to tak na Vás mohlo působit. Pokud tomu tak bylo, můžete mi prosím vysvětlit, z čeho jste si odvodil to, co jste mi "vložil do úst" (tedy vlastně do klávesnice :-))?

Předem děkuji za vysvětlení.

+1/0
11.7.2019 17:47

E70v76a 14H12a79s81n47í66k54o44v98á 1314721606804

Už vidím jak kavárenský prezident jmenuje Babiše premiérem jenom proto, že je vítěz voleb. Samozřejmě by jmenoval Fialu a vymlouval se, že má větší šanci vytvořit koalici.

Už vidím, jak takový Drahoš podepisuje odvolání oblíbeného ministra, pokud by měl pocit, že se dotyčný stal obětí politikaření.

Je mi jasné, že "obránci jediné pravé demokracie" litují přímé volby od chvíle, kdy to vyhrál Zeman. Ale přijde doba, kdy tam bude jím blízký prezident (pokud se přestanou chovat jako hlupáci) a najednou budou kvitovat, že je ústava tak chatrná.

+11/−3
11.7.2019 10:26

V20l13a24d41i96m84í88r 19H34r82u56b29ý 4747263594289

Paní Hasníková - volba parlamentu je samozřejmě výsledkem "soutěže politických stran a hnutí". Jenže ta soutěž není o tom, kdo bude stát na stupních vítězů, aby mu zahráli famfáru. Její výsledek musí (měl by) vést k vytvoření akceschopné a pokud možno stabilní většiny. Obecně nemusí platit, že takovou většinu je schopen vytvořit "vítěz" voleb - pokud tedy nemá většinu absolutní.

A právě v otázce, zda může kandidát na premiéra (ať je jím kdokoliv) takovou většinu vytvořit je role prezidenta. Pokud se taková většina vytvoří a shodně se na premiérovi, není o čem uvažovat, co rozhodovat.

Jediná skutečně legální vláda je vláda s důvěrou parlamentu. A o takovou se snažit má zákonnou i morální povinnost parlament i prezident. Jmenovat vládu, která zaručeně neuspěje, ač existuje vůle většiny poslanců jinou vládu podpořit je evidentně proti smyslu celého našeho ústavního pořádku, je to arogantní výsměch demokratickému právnímu řádu, je to svi..na.

+4/−2
11.7.2019 10:38

E79v35a 30H66a40s95n52í72k76o79v70á 1194751776794

Však já neříkám, že je to špatně. Já říkám, že by byly výhrady od politiků a lidí k takovému jednání, protože by někomu přišlo nefér. Stejně tak není špatně, že má Zeman výhrady k ministrům a používá k ním zákonné prostředky, které má. Pokud to občanům ČR špatné přijde, nezbývá než změnit ústavu.

+4/0
11.7.2019 10:52
Foto

P61a32v45e30l 63M10a39c40h33a73č90e25k 5911542983

".... používá k nim zákonné prostředky...." ??? v tom je právě u Zemana ten problém.

+5/−1
11.7.2019 11:18

L89e47o79n27a 48B13l92a35h59o52v71á 5280889339173

A nebo prezidenta odkázat do patřičných mezí, i tyto nástroje existují, jen mít odvahu je využít. Jenže to bychom nesměli mít trestně stíhaného premiéra...

+3/0
11.7.2019 14:32

V19l48a25d16i78m49í22r 93H24r96u25b34ý 4907363174319

Že má výhrady a před jmanováním/odvoláním je prezentuje se snahou přesvědčit navrhovatele, že jedná špatně. Není pravda, že k prosazení svého názoru zastává čisté zákonné prostředky - viz představa, že bez zbytečného odkladu = dočasně.

Souhlasím, že by bylo dobré upřesnit Ústavu, případně doplnit náhradní řešení při trucování prezidenta.

0/0
11.7.2019 16:17

V60l57a84d35i71m29í38r 96H61r23u28b51ý 4937133564669

Opravte si, prosím 1. větu: "Že má výhrady a před jmenováním/odvoláním je prezentuje se snahou přesvědčit navrhovatele, že jedná špatně, je samozřejmě v pořádku - pokud tak jedná krátce, bez zbytečného odkladu."

0/0
11.7.2019 16:20

K21a43t50e83ř16i53n39a 91L20h97o66t32s34k15á 3768104685263

Myslím, že máte pravdu. Osobně si myslím, že i pan Drahoš by byl obviňován z překračování ústavních zvyklostí. A je úplně jedno, jestli by pana Babiše jmenoval, nebo nejmenoval. Schytal by to tak jako tak, jen pokaždé z jiné strany.

+2/0
11.7.2019 12:17

V64l95a37d74i32m83í75r 94H77r80u86b98ý 4747713124229

Z čeho tak usuzujete?

0/0
11.7.2019 16:21

K77a33t24e72ř80i76n51a 40L94h78o19t40s39k39á 3878234745933

Přiznám se, že jde o pouhou spekulaci. Vycházím z konkrétní situace, ve které by se pan Drahoš ocitnul. Na jedné straně tu byl poměrně jednoznačný vítěz voleb, s velkou voličskou podporou a ovšem také s pořádnou hroudou másla na hlavě. A na straně druhé očekávání jeho podporovatelů, že nebude za žádných okolností jmenovat pana Babiše premiérem. Pokud by dostál svého slibu a opravdu jej nejmenoval, tak by to nepochybně slíznul od podporovatelů AB, přičemž jsem přesvědčena o tom, že by byl jimi obviňován z nerespektování výsledků voleb a ústavních zvyklostí. Pokud by však přeci jen AB jmenoval, tak by to schytal zase od svých dosavadních (a v té chvíli nejspíš už bývalých) podporovatelů, přičemž by si nejspíš vyslechl něco o "politické kultuře", "zklamání nadějí voličů" a i nějaké "nerespektování ústavních zvyklostí" by se tam našlo (i když teď nevím úplně jakých, ale lidé jsou v tom nesmírně vynalézaví).

Ocitl by se zkrátka v situaci, kdy by si mohl tak maximálně vybrat, jestli chce (obrazně řečeno) "facku zleva, nebo zprava".

+1/0
11.7.2019 17:58

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz