Pondělí 6. července 2020, Den upálení mistra Jana Husa
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. července 2020 Státní svátek.
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V66í33t76ě61z13s57l93a70v 35D14r58o20z33d 9663259736284

Myslím, že největším problémem různých "průzkumů" či dotazníků je forma otázek. Už několikrát se mi stalo, že buď jsem nemohl vybrat žádnou odpověď (nebo jednoznačné ano/ne na otázku), a nakonec, abych vůbec něco odpověděl, jsem vybral takovou možnost, se kterou jsem ne úplně souhlasil, resp. se kterou jsem nejméně nesouhlasil. V tomto konkrétním případě "manželství homosexuálů" - na jedné straně souhlasím, aby mohli uzavírat svazek s pokud možno stejnými právy a povinnostmi jako manželství (samozřejmě až na výjimky, dané např. biologicky), na druhé straně nesouhlasím, aby se takový svazek nazýval "manželství" - protože pod pojmem manželství si prostě stále představuji svazek heterosexuální. (pozn.: jsem ateista, takže mám pro to důvod čistě pocitový, nikoliv nějaký náboženský). A je problém - jak s tímhle názorem vyplnit dotazník ohledně "manželství homosexuálů". Samozřejmě, v rámci objektivity (abych jim "neublížil"), jsem pak nucený odpovědět, že s ním souhlasím, a tím se automaticky dostávám do skupiny "souhlasí s manželstvím homosexuálů"...

+20/0
doporučit
16.4.2020 9:27

V36l80a96d84i36s51l84a94v 19H69r42a71c74h64o18v76e72c 8652570271324

Nenechme si vnutit neco zcela proti prirode! O co homosexualum jde o slovo "manzelstvi"? To bylo, je a melo by zustat vyhrazeno parum zajistujicim prirozenou reprodukci lidstva, tedy svazku muze a zeny! Registrovane partnerstvi se da jakkoliv upravit ku prospechu homosexualu a nejen jich. Nevidim v tom problem. S manzelstvim homosexualu mam ale problem zasadni. Nesouhlasim ani s adopcemi do takovychto svazku. Holt se tak narodili, maji proste smulu, tak se s tim proste budou muset vyrovnat. To je zivot.

+22/−3
doporučit
16.4.2020 19:37

J43i25ř70í 71Z91a25p91l84e47t78a35l 2350948162814

Plnohodnotné sňatky pro LGBT mi nevadí, ale chtít tomu říkat "manželství" je prostě absurdní. Asi jako kdybychom pohlavnímu styku dvou gayů chtěli říkat "vaginální sex". Kdo pořád nechápe, ať si najde etymologii slova "manželství".

+12/−1
doporučit
16.4.2020 17:27

P42e19t40r 80K90a66l93v86o60d98a 9595487509434

Manželství homosexuálů? Jako špatný humor se to dá asi brát.

+12/−1
doporučit
16.4.2020 16:29

J60i11ř66í 56D94o92u64t36n23á43č 3367926195703

je to bláznoství .. asi stejné, jako když zásadně odmítám jíst maso, ale chci, aby na trhu byly veganské hamburgery či sojové MASO !! ;-D

+12/−1
doporučit
16.4.2020 12:41

P90a16v45e79l 58J35á44š63e35k 6754351651497

Tyto spolky jsou nátlakové, proto nemůžou být nikdy fér.

Stejně jako různé "zelené" party.

Já stejně pohlavní manželství považuji za další útok na naši civilizaci.

+14/−2
doporučit
16.4.2020 12:39

M38i19c71h42a75l 51P50a86u76l68í78č98e22k 2263155945955

Dovolím si malou analogii. Chtěl bych mít své vlastní Lamborghini, ale nemám na něj peníze, mám prostředky maximálně na starou Fabii. Ale cítím, že mám přece stejné právo mít Lamborghini jako kdokoliv jiný, který ho má. Argument, že mi nikdo nebrání v tom si takové auto koupit neberu, protože tím že na něj nemám peníze si ho nemohu dovolit a tudíž jsem na svých právech krácen a diskriminován. Pak mě napadne řešení. Koupím si tu starou Fabii, na kterou mám, a nalepím na ni nápis Lamborghini. A budu mít své vlastní Lamborghini. Možná se to někomu nebude pozdávat, ale pokud se to nazve Lamborghini, tak to prostě bude Lamborghini. Vždyť co je to "Lamborghini", to je jen takový konstrukt, vlastně mezi Lamborghini a Fabií žádný rozdíl není (obě jsou to auta a obě se jmenují Lamborghini, když to mají na sobě napsané. Nikdo ale nesmí tvrdit, že to je jen stará Fabie, to by se mě dotklo a traumatizovalo by mě to. Budu požadovat, aby to auto všichni přijali jako plnohodnotné Lamborghini. A běda tomu, kdo by se mi smál, toho budu veřejně dehonestovat a pranýřovat, obviním ho z xenofobie a nenávisti.

A jen hlavní pointa - pokud si někdo nazve starou Fabii jako Lamborghini jen čistě soukromě nebo z recese, ať si dělá co chce. Pokud ale bude chtít po veřejnosti, aby na tu hru povinně přistoupila také, pod trestem veřejné dehonestace nebo i soudem za nenávist, tak to odmítám.

+15/−3
doporučit
16.4.2020 17:30
Foto

N97a56ď32a 94D53u62b78c89o24v98á 7965750904305

Nechtěla jsem vstupovat do diskuse, pod článkem, který jsem četla už ráno, ale po přečtení části diskuse musím konstatovat, že některým komentátorům nepřekvapivě chybí tolerance vůči názoru druhého, který není shodný s tím jeho, dopouští se urážek, opovrhuje osobami, kterým možná nesahá po kotníky jen proto, že je zaslepeny vlastní genialitou a bere si právo soudce aniž by jen drobně zapochyboval o svém názoru.

No nic, jiné to asi nebude.

Abych se vyjádřila k tématu. Jak je z článku patrno, jsou statistiky souhrnem nepřesných čísel, jak praví obecné klišé. Myslím si, že debaty o možném manželství geyu a leseb mezi lidmi bude vždy velice emotivní, jeho zastánci se rekrutují spíše z mladší generace a starší generace obhajuje pojem manželství jako stovky let zauzivany stav a mezi ně patřím i já. Tyhle skupiny se nikdy nemůžou shodnout jinak než na kompromisu, který zde již panuje, tedy to registrované partnerství, jehož náplň se dá revidovat.

Doufám, že takto rozhodnou i naše hlavy pomazané, i když je na ně opravdu vyvíjen nátlak že všech stran.

+11/−1
doporučit
16.4.2020 16:42
Foto

L39u53d36ě26k 50P10e59l50e67š82k23a 7472669800459

Svazek manželský je ( to se jen domnívám) produktem moderní společnosti (klidně od dob Starého Říma a Řecka), aby byly jasné společensko-ekonomické vazby. Bylo žádoucí, aby jeden muž měl jednu ženu a ne deset a druhý nic. Právo je ale živé. Přesto si troufám tvrdit, že menželství je Trade Mark pro spojení ženy a muže. Je možné, že registrované partnerství nemá stejná práva a povinnosti jako maželství. Já nemám problém s tím, aby měli registrovaní stejná práva a povinnosti. Jen bych se nerad dočkal, aby se mne, jako ženatého muže ( jsem rozvedený) někdo ptal: a jak se jmenuje parner nebo partnerka? Pro mne je jasné vztahově, kdo je že natý a kdo registrovaný. Jak říkám. TM.

+8/−1
doporučit
17.4.2020 17:50

J18a38r67o38m30í37r 18H26o42u64z19a63r 9855367519895

Manželství muže a ženy je mravní otázka. O mravních otázkách se nedá hlasovat v Parlamentu. Stejně tak nehlasujeme v Parlamentu o tom jestli můžeme/nemůžeme lhát, krást, vraždit.

+11/−4
doporučit
16.4.2020 10:32

J11i76ř57í 68D68o89u87t54n94á94č 3567876485813

je to praštěný .. i kdyby mělo registrované partnerství veškeré atributy manželství, tak budou lgbt stejně chtít manželství .. stejná praštěnost jako vegani chtěj rostliné MASO .. sranda je, že pomázánkové máslo se muselo zrušit, i když každej věděl, že to s máslem nemá nic společnýho... dobře, ať maj teda manželství, ale s přívlastkem, odchylné, odlišné, netypické .. a napadaj mě ještě další :-/

+7/−1
doporučit
17.4.2020 20:51

T16o94m97á53š 15K69u39c46h69a91ř 3317361928611

Nedám vám plus jen proto, že i negativní reklama je reklama. A já jsem proti sňatkům homosexuálů, respektive proti tomu, aby dva muži spolu mohli adoptovat a vychovávat dítě. Důvody jsou dva.

1. Sexuální orientace není dána geneticky, je dána vnitřními i vnějšímy ivlivy v průběhu celého vývoje od prenatálního až po první sexuální zkušenosti, někdo se dokonce "najde" ještě později. Nynější prakticky propagace homosexuality proto bude mít za následek nárůst procenta homosexuálně orientovaných jedinců (bavíme se především o mužích, u nich je problém sexuality vyhraněnější, to žena těžko pochopí, protože to nemůže procítit). No a výchova v rodině homosexuálních vzorů, to už je velmi silný vliv.

2. Muži jsou od přírody ti, kteří svoje sexuální potřeby hůře zvládají a "berou" si i násilím. Pokud dochází k zneužívání nezletilých, je to zpravidla někdo z rodiny, typicky například otčím zneužívá nevlastní dceru, či nějaký "strýček". Žena, její matka, je tou brzdou, která hlídá, aby k tomu nedocházelo, protože s chlapem přítomnost mladé osoby odpivídající jeho sexuální orientaci prostě mlátí, přestože před partnerkou přefstírá nezájem a čistě otcovské pudy. Jenže v případě dvou homosexuálů a adoptovaného chlapce taková brzda zcela chybí. To jsou prostě dva "strýčkové". Nikdo nezabrání zneužívání takového dítěte.

Teď se samozřejmě ohradí spousta těch, kteří tuto nepříjemnou realitu nechtějí přijmout, protože není v souladu s tím, čím nás krmí oficiální média a s jejich pocitem vlastní pevné sexuální vyhraněnosti, nebo proto, že jsou zaintetesovanou skupinou a nechtějí, aby se o těchto tématech otevřeně hovořilo.

+8/−4
doporučit
16.4.2020 18:30

M40a46r73e24k 26V92a21l70i18č21e76k 2281499234420

Vas osobni postoj k teto situaci (manzelstvi gay paru) je jaky, pani Lhotska?

+5/−1
doporučit
16.4.2020 10:57
Foto

F35r79a29n76t60i58š23e64k 42R30o80k60y63t16a 4648471428968

Napadlo vůbec někoho že je ještě jedno řešení - zrušíme manželství. Je dnes mnoho, možná je to i většina, vztahů kdy partneři z těch či oněch důvodů do instituce manželství vstoupit nechtějí. Přitom mají děti, společnou domácnost, hypotéky, společně podnikají. Kde je problém?

Samozřejmě je to z mojí strany nadsázka, ale...

+4/0
doporučit
16.4.2020 20:55

K36a23r58l31a 42L71o55h69e45r86o86v76a 9860305257145

Co ekonomická reforma v Zimbabwe ? Taky samý odborník? Jestli homosexuální páry chtějí manželství, příp. adopci... No a? Jde totiž o případné dědictví, péči o děti a milion dalších věcí. A jestli já se rozhodnu si vzít mojí zlatou rybku... No a? Nechte mě i mou zlatou rybku žít...

+5/−2
doporučit
16.4.2020 20:46

J44o21s11e58f 42S13o27u81k40u92p 1448425576637

když byl svět ještě normální, tak každý s úchylkou od normálu, v tomto případě je normál rozhodně hetero, žil na okraji vesnice a lidé ho trpěli, všechny jiné výklady jsou kecy pseudohumanistů

+8/−8
doporučit
16.4.2020 12:06

J52i72r43i 31T23i98c83h14y 2476569312907

Proboha Kielbergerova, kolik prispevku tam jeste chcete nasmolit?

+3/0
doporučit
16.4.2020 16:20
Foto

R23a36d77k64a 42K60i44e59l71b53e45r82g63e33r94o75v89á 6483367230224

Připadáte si fér? Nedávno po Vašem radostném plus pod nehorázným notně hloupým příspěvkem jedné diskutérky, s devótním povzdechem nad neuvěřitelnou malostí Zdeňka Svěráka, který se soudil o zneužití svého textu na bilboardech jakési firmy a následně zas cosi jeho textu v politické Bobokampani. Držet ústa je lépe než psát Vy o férovosti opět devótním tónem

Zadruhé - jen neuvěřitelný omezenec bez empatie použije v současné nelehké době bolest Kohokoliv, kohokoilv z nás!!! kdož je situaci nemoci být se svým milovaným blízkým - v rádojitření "přihřál si svou polívčičku".

Nevkus sám. Protože příběhy a stesky odloučení napříč společností inteligentní člověk chápe, a at už má názor jakýkoliv, upozaděně vkusně mlčí...natož aby do toho rýpal.

+8/−10
doporučit
16.4.2020 11:19

J80a43n 23K42a65z16d25a 8307392725

Tak udělat referendum při nějakých volbách. S otázkou Chcete manželství pro stejnopohlavní páry Ano / Ne. A vidělo by se...

+3/−1
doporučit
16.4.2020 10:39
Foto

M54a37r50i88e 89T14o75m59š83í96č96k90o98v37á 4607665896136

Já jsem pro manželství homosexuálů i možnost adoptovat děti. Většina těchto mužů jsou puntičkáři, šikovní v domácnosti a hlavně ctliví. Nevidím tady pro děti žádné nebezpečí. To hrozí daleko více tam, kde se o ně stará žena samotná. Chybí tam mužská autorita a navíc náhodní milenci mohou děti daleko více ohrozit, o tom není třeba polemizovat. Když tady připustíme toleranci, proč ne u mužů žijících společně, kteří svůj vztah berou vážně, chtějí ho zpečetit sňatkem a vychovat svého dědice.

+6/−8
doporučit
16.4.2020 14:30
Foto

J17i24ř98í 29K17a78r41b92a63n 8324762530287

Nevím, ve statistikách se nevyznám, nevěřím jim a neřídím se jimi. Ale co se týká sňatků homosexuálních párů, nechápu ani v nejmenším odpor proti nim. Vždy je lepší když spolu lidé žijí v trvalých svazcích, bez ohledu na pohlaví. Pro stát, pro společnost. Nevím jaký užitek někdo má z toho že homosexuální páry spolu žijí "na hromádce" či ještě hůře, že homosexuálové často střídají partnery. Protože tím že nepovolíme manželství homosexuálů, tím se samozřejmě homosexuálové nepředělají na heterosexuály. Homosexuálů nebude ani méně ani více, bude jich pořád stejně, jen jejich vztahy budou méně uspořádané. Fakt nevím kdo má zájem tento stav udržovat ...

+4/−7
doporučit
16.4.2020 17:46

B38r41o79n90i54s22l43a15v 71G24a87b52r25y24š 2892439851

Zajímalo by mě, co udělali třeba rakouští LGBT aktivisté jinak, že se podařilo jim to před rokem prosadit. Nebo před 19 lety v Nizozemsku. Tam těžko mohli argumentovat etymologií slov, protože německé slovo Ehe v sobě nezahrnuje ani ženu ani muže.

Pokud jde o nějaké domnělé zmatení pojmů, zdejší jazykovědci by mi určitě vysvětlili dvojí význam slov "protektor", "zámek", "obloha", "myš", "los", "rys", "objetí", "kolej" a podobně.

Statistiky se vždy dají různě překroutit, ale nezapomínejme, ze totéž dělá i druhá strana.

Opět se tady objevuje už mnohokráte vyvrácená domněnka, že manželství mohou uzavřít jen ti, kteří mohou mít děti. Jenže ne každý heterosexuální pár může mít děti a ne každý je pro výchovu dítěte vhodný a mentálně vyzrálý.

Názory odpůrců nepovažuji za racionální. On vlastně ani žádný racionální důvod proti manželství pro dospělé, svéprávné a pokrevně nepříbuzné osoby ani neexistuje.

+4/−8
doporučit
17.4.2020 8:39

T81o98m26á22š 23M25a73r34e29k 1719578968496

Bla bla bla a tisící recyklát stejných žvástů.

+3/−5
doporučit
17.4.2020 7:04

J82a39n 78Z68á59t29u45r15e53c56k97ý 9443103217762

Jestlize nemuzeme uznat platnost manzelstvi stejneho paru proto, ze je v rozporu se stavajici zakonnou podobou a definici manzelstvi, pak z toho usuzuji, ze uz nikdy nemuze byt zmenen zadny zakon, protoze by tim doslo k rozporu mezi jeho soucasnou podobou a zakonem novym.

+2/−2
doporučit
16.4.2020 18:20

D91á63š51a 59S77t50á77r37k16o25v26á 5151660348

Pokud Vám jde o férovost, tak to jste současně odsoudila k zániku asi tak 99% projektů. Neznám totiž jedince ani společnosti, které by si z nabízených průzkumů vybrali/y ty nelichotivé či naopak, které by nevyužili/y ty lichotivé.

Co se týká mého osobního názoru, bez ohledu na statistiky a veřejné průzkumy, jsem pro fér možnosti pro homosexuální páry, ať co se týká manželství, (tedy i fér podmínky pro oba rodiče), tak i adoptivního rodičovství.

Proč má mít cizí muž (často několikátý v životě dítěte), sdílející sebekratší dobu s matkou dítěte domácnost, práva větší než nebiologický rodič z homosexuálního páru, který dítě vychovává od jeho narození?

Proč mají dva milující se jedinci stejného pohlaví žadonit (a používat zneužitelné veřejné průzkumy) o něco, pro mnohé heterosexuální jedince a páry, podružné a ak samozřejmé? Pokud se kdo odvolává na svátost manželství, pak je nabíledni, že pro velkou část populace již tento institut svatost potratil (rozvodovost), pro jiné se stal zbytným.

Jsem si jistá, že mezi gayi a lesbami jsou stejně hodnotní lidé (tedy i partneři a rodiče) jako mezi námi, heterosexuály.

+3/−13
doporučit
16.4.2020 15:19

L50a85d18i31s70l14a22v 46H55i40n23n49e75r 1544695235778

Když máme absurdistánskou kulturu, tak připusťme, aby manželství mohli uzavírat pouze homosexuál a lesba, když ujuž, proč ne a byly by tak uspokojeny obě komunity. Věrnost v manželství není přece podmínkou jeho trvání... a bavme se dál.

+1/−2
doporučit
17.4.2020 15:30

A25d62a56m 37Ř18e15ž47á71b12e14k 5122710520420

Me se tada hlavne zda spatne, ze o tom, co muzou lidi mezi sebou, aniz by tim nekoho ovlivnovalu, vubec nekdo centralne rozhoduje. Zakaz homomanzelstvi neni obhajitelny, ani kdyby ho chtelo 90%lidi

Ale jinak ja patrim mezi ty, co by jim dort na svatbu neupekli

+1/−4
doporučit
17.4.2020 11:04

M23i78l80a13n 69Š89ť22a39s16t64n55ý 8188212455377

Ta otázka "Jste pro sňatky homosexuálů?" je značně zavádějící a možná i nefér. Spousta jednodušších lidí si pod tím okamžitě představí klasický svatební obřad, kde se na závěr líbají dva chlapi, a okamžitě jsou proti. Přitom by jim nejspíš vůbec nevadilo, kdyby se pro registrované páry nastavila stejná pravidla, jako pro klasická manželství, protože o to tady hlavně jde.

+1/−5
doporučit
16.4.2020 12:34

A73n32t67o91n46í11n 52P20o96l41i79c70k59ý 9670982201737

Najděte si to sám v těch stovkách příspěvků. Opravdu to znovu hledat nehodlám. Bylo to někde ve vlákně (předpokládám), kde jsem vám prokázal, že i starší žena může mít dítě (ostatně, proto jsem to tam psal).

0/−1
doporučit
18.4.2020 21:20

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz