Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Nedbalostní trestný čin?;-D Asi jako kdybych jel po městě dvoustovkou a v momentě, kdy bych někoho přejel nebo do někoho naboural, by se jednalo o nedbalost.

1 0
možnosti
FT

Jen tak na okraj: týká se to i coranavirů?

Vidím možnou paralelu s odmítači roušek.

0 0
možnosti
LP

Jako vždy, zasloužená karma.R^:-)V

2 0
možnosti
JK

Bez konkrétních čísel jak moc klesá nebo neklesá nakažlivost při dlouhodobé stabilizované léčbě je to celé mlácení prázdné slámy.

0 5
možnosti
BG

Nebudu se vyjadřovat k dokumentu, ale k Vám.

Ohrožování lidí jakoukoliv nemocí by mělo být trestné, o tom není nutné polemizovat. Ale existují případy, kdy člověk neví, že mu vůbec něco je, protože nemá příznaky. Každopádně člověk, který má nechráněný sex s cizí osobou, ať už je to heterák, lesba nebo gay, je šílenec a sebevrah. Mě se nic takového netýká a manželovi důvěřuju.

A k tomu respektu... Mám dojem, že si respekt vykládáme každý jinak. Respekt jako k cizí osobě, s níž mám potřebu jednat, a respekt jako k nějaké veřejně uznávané osobnosti. To první je samozřejmostí. Když uvidím někoho, kdo se mi nelíbí nebo je mi nesympatický a budu s ním muset jednat, nebudu mu dávat najevo, jak se mi nelíbí nebo proč je mi nesympatický, nebudu k němu hrubý, neslušný nebo nezdvořilý, ba dokonce vulgární. Budu k němu chovat určitý respekt. Je prostě takový a já s tím nic neudělám, naší věci nějaké urážky nepomůžou. Z toho vyplývá, že takový ten základní respekt chovám ke každému. Třeba když přijdu do vietnamské večerky, slušně pozdravím, poděkuju za transakci. Jenže někteří tam přijdou, obsluze sprostě tykají a nezdráhají se i zvýšit hlas nebo být vulgární. Prostě zneužívají toho, že jim obsluha nerozumí a nechovají se k ní jako k osobě, od které něco požadují. Naopak respekt u mě nemá osoba, která mě začne pro nic za nic shazovat. Takových je v diskuzi plno. A od nich respekt ani nepožaduju.

Ten druhý respekt, jak ho chápu já, je nějaká veřejná osoba, která si respekt zaslouží či nezaslouží svými činy. Třeba takový Michal Hašek díky svým činům u mě respekt tohoto typu nemá.

0 0
možnosti

Právě ty dva významy slova respekt mohou nadělat více zla, než užitku. S tím prvním významem, jak jste ho popsal, lze jen souhlasit. Ten druhý jeho význam (a nemusí se týkat jen veřejných osob) se dá vyložit také jako projev u z n á n í, což mnoho lidí nepřekousne, protože k tomu není důvod. Já bych tedy zůstal u té tolerance a slušnosti.

1 0
možnosti
TT

Je to přesně tak. Už svými nároky kladoucími demonstracemi Pýchy a požadavky na změnu jazyka v bodě významu slov manžel a manželka si vyrobili spoustu nepřátel, kteří by je jinak naprosto samozřejmě tolerovali.

4 0
možnosti

Vědomé šíření nemoci HIV by mělo být i nadále trestné. Zdůvodnění, že se dá nemoc úspěšně zvládat pomocí léků, je podle mne úplně padlé na hlavu. Brát celoživotně medikamenty zcela určitě snižuje kvalitu života.

18 0
možnosti
Foto

Já bych navrhoval, aby bylo jako trestné považováno psaní blogů jistými individui. ;-D

0 1
možnosti
ND

A co pohlavní nemoci? Tuším, že máme na ně antibiotika, tak už asi jejich vědomé šíření trestné nebude...

Svět se řítí přesně tam, kam? No tam, tak dobře, do záhuby...

5 0
možnosti
  • Počet článků 277
  • Celková karma 41,36
  • Průměrná čtenost 5005x
Jsem člověk snažící se používat hlavu i jinak, než aby mu jen nepršelo do krku. Třeba aby bylo kde nosit náušnice.

Seznam rubrik