Čtvrtek 9. prosince 2021, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 9. prosince 2021 Vratislav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M83i38l59a13n 67J89o43s67o10v13i14č 1573541804481

Paní Kateřino,

napsala jste to skvěle. Taky si to tak myslím. Koncept EU v současné podobě absolutně nemůže přežít. Armáda nevolených úředníků v Bruselu, dotace, nesmyslná nařízení a zákony, které jsou nám vnucovány násilím, k ničemu dobrému nevedou. Ničí to kapitalismus, který je stále nejefektivnější formou rozvoje společnosti. Proto EU dnes zaostává za Asií, i USA. A Čína to bohužel vyhraje. I když v Číně bych žít nechtěl. Zejména v těch průmyslových aglomeracích.

0/0
29.9.2021 10:34
Foto

B98o89h16u22m66i25l 96V53a66n82ě17k 5572275932786

Upřesnění pojmů:

Kapitalista je osoba, která využívá své bohatství k investování do obchodu a průmyslu za účelem zisku v souladu s principy kapitalismu.

Kapitalismus je ekonomický systém založený na soukromém vlastnictví výrobních prostředků a jejich fungování za účelem zisku. Mezi hlavní charakteristiky kapitalismu patří akumulace kapitálu, konkurenční trhy, cenový systém, soukromé vlastnictví a uznávání vlastnických práv, dobrovolná směna a námezdní práce.

0/0
25.9.2021 16:47
Foto

T95o45m60á89š 43T65a80t80í90č78e97k 5120242740138

Může to znít rouhavě, nicméně v tomto odpovídá kapitalistický systém celkem dobře společenským principům všech možných druhů živočichů vyplývajícím z evoluční nutnosti: kdo nehromadí bohatství (a to se může jednat o větvičky vhodné ke stavbě hnízda), ten dřív nebo později utře. Ano, v případě lidí je bohatství spočívající v informacích a jejich přenosu oproti ostatním druhům speciální; ale koneckonců jsou tyto hodnoty zaměnitelné za doušek vody či sousto jídla. Ještě lze polemizovat, jestli nebyl aristokratický systém výkonnější nebo udržitelnější, ale to by bylo lepší probrat ústně.

0/0
25.9.2021 18:55
Foto

J64i33ř94í 70B13e95r55á92n81e64k 8857847916291

Mluvíte mi z duše. Karma a R^

+4/0
25.9.2021 6:37
Foto

J59i41ř25í 73K30u16č67e96r64a 5468821274196

Kdo jiný než Čech by měl vědět, že lakování -izmů na cokoliv jiného, nebo přidávání různých přívlastků, může podstatu pouze zastřít a v žádném případě ji nemůže změnit.

Svobodný svět má své mechanismy, podle kterých se lze dopídit skutečné pravdy, nebo se k ní významně přiblížit. Nazírat touto optikou na socialistický stát je jen víra v iluzi, která reálně neexistuje. Čeho všeho jsou schopni totalitní vůdci ve straně a vládě pro to, aby udrželi poslušnou víru v iluzi, jsme si snad prožili. Někteří ani dnes nejsou sto uvěřit, že byli napáleni a obelháni a vykreslují socialismus v růžových barvách. Jenže socialismus existuje jen v potoku krve vlastních lidí a v Číně tomu není jinak. Růst socialistické ekonomiky je vždy draze vykoupen, doba lží, podvodů a krádeží Číně končí, technologie se stahují a nový vývoj z venku nepřichází. Čína postupně zakrní, jako Kuba, Severní Korea, Rusko. Doufám, že tu není naiva, který by věřil oficiálním čínským číslům o tamní ekonomice, skutečný stav ekonomiky nezná nikdo ani vedení Číny, stejně jak to bylo u nás, ani skvěle údernicky zvládnuté pětiletky nesrazily západ na kolena, ale bylo tomu přesně naopak.

Spíš se obávám, že jak bude Čína reálně chudnout, tak jak se to děje v Rusku, tak by mohla mít militantní náladu a to by mohl být (na rozdíl od Ruska) pro západní svět velký problém.

+2/−5
24.9.2021 11:04
Foto

J25o42s68e22f 82U77l63m27a83n 8620560908825

A proč by Čína měla reálně chudnout? Čína začne reálně chudnout tehdy, když začne ztrácet konkurenceschopnost...k ničemu takovému nedochází.

+5/0
24.9.2021 11:57
Foto

S50t52a78n34i57s79l88a60v 40R47á82d38l 7926687448676

Jenže ona ta Čína v řadě oborů už je na špici. Navíc má moderní infrastrukturu a řadu moderních továren. Například během 15 let postavili téměř 40 tisíc km tratí pro rychlovlaky, s dálnicemi je to podobné.

Já se bohužel obávám, že díky takovým zaslepeným a neinformovaným komentářům jako předvedl pan Kučera Čínu podceňujeme. Myslíme si, že tam lezou púo stromech a pracují za hrst rýže a oni zatím mají v řadě oblastí špičkový výzkum a platy srovnatelné s našimi. A to jsou obory o kterých víme. Vzhledem k výsledkům jejich kosmického programu lze předpokládat, že mají také významný vojenský potenciál. Američané si to už začínají uvědomovat, viz kauza atomových ponorek.

A to procitnutí bude tvrdé. Bohužel.

+8/0
24.9.2021 12:06
Foto

P67a58v87e85l 85D40v59o22ř52á13k 5169385124740

Ovšem valná většina pochází ze Západu, oni to jen obšlohli. A ne vždy dobře. Asi jste neslyšel o falšování mikročipů, na což už naši výrobci tu a tam narazili.

+2/−3
24.9.2021 12:20
Foto

S77t68a81n46i64s25l28a40v 88R12á38d58l 7836947858836

Neposoudím, jestli většina pochází ze Západu a co obšlehli a co ne. V každém případě mají velké množství nových patentů a v řadě odvětví se derou kupředu. Na mikročipy nejsem odborník, takže to neposoudím. Přesto z toho co jsem tam viděl, tak mají určené priority, hodně investují do modernizací a do výzkumu na universitách. Na jedné jsem byl (Shanghai Institute of Organic Chemistry) a vybavením i přednášejícími (řada z nich z USA) jsou na tom dobře.

+5/0
24.9.2021 14:37
Foto

P88a19v28e58l 26D14v67o14ř95á19k 5929655814530

Nojo, Shanghai! Ono je to v něčem podobné, jako v Rusku. Na jedné straně špičková technologie, na druhé straně - pravěk.

Já si v Číně nechávám nějaké drobnosti dělat, tihle solidní výrobci se ale třesou strachem.

Ty technologie získali tím, že si tam spousta známých firem nechalo dělat výrobky, a technologické zařízení tam dodali. To se to pak vyrábí. A k tomu si vezměte armádu potenciálních zaměstnanců, kteří, aby se dostali z bídy, jsou ochotni dělat všechno možné. A zdroje surovin - kdo to má?

A tak se tam z příkazu strany a vlády postavilo třeba obrovské sídlištní město - a je prázdné (bylo to na iDNES před časem).

+1/−1
24.9.2021 18:18
Foto

J73a59n 57V64i68j23a55n 4567137298494

Nějací přednášející z USA v Číně budiž. A nebyli to Čiňané, kteří se vrátili z dlohodobých pobytů v USA?

Ono totiž je na USA univerzitách už dnes významný počet čínských profesorů, někde jsem slyšel že už dokonce většina. Ostatně není problém si to ověřit, ty údaje jsou veřejně přístupné...

Čína prostě jede. A je to tak správně!

+1/0
24.9.2021 20:40
Foto

B37o68h85u57m37i55l 63V36a67n23ě95k 5192525582726

Pane Dvořáku,

typněte si kdo vlastní nejvíce patentů pro rozvoj mobilních sítí páté generace a to hlavně ty nejdůležitější?

O jaké společnosti se uvádí, že je minimálnš 3 roky před konkurencí?

Vy se asi budete divit, ale je to právě čínská Huawei.

Právě ta Huawei, kterou jsme z politických důvoů hloupě zamítli, protože si to bnáš velký bratr, aby mohl prosadit své konkurence neschopné výrobce, odobně jak to děláme s atomovou elektrárnou

+1/0
25.9.2021 16:41
Foto

M10i77l49a54n 32J61o57s44o37v77i10č 1283351714371

A kde se nyní čipy vyrábějí? A proč evropská auta mají nedostatek čipů. Koho zajímá, kde to Číňani obšlehli.

0/0
29.9.2021 10:37
Foto

M42a16r98i19e 87C44h81m56e68l63a38ř38o23v39á 8765496157169

Jak jste přišel na tu blbost že Čína bude chudnout? Ta má nejenom v Africe ale po celém světě koupené pozemky že se nám o tom ani nesní. To my budeme chudnout když budeme poslouchat K.S. že máme obchodovat jen s Německem. Němci se klepou blahem kdy zase nějaká česká firma skončí v Rusku aby nás mohli zastoupit. a ještě si ťukají na čelo jací jsme tydýti.

+1/0
25.9.2021 11:34
Foto

F94r23a77n16t57i96š86e78k 34N58o78v37á37č37e64k 1394803890201

Krásný příspěvek. Karma. Veškeré iluze o EU jsem ztratil, když v roce 2000 evropské špičky nabubřele vyhlásily desetiletku (jak podobně socialistickým petiletkám) ve které se údajně stane “Nejvýkonnější ekonomikou”. V době, kdy evropské firmy houfně stěhovaly svou výrobu do Číny.

V EU se socialismus s centrálním plánováním prosazuje takovou měrou, že Husák se musí v hrobě radostí točit jak vrtule, protože jeho tvrzení, že socialismus v Evropě zvítězí, se pomalu stává realitou.

+14/−1
24.9.2021 7:07
Foto

I43v70o 38S27p31á80l90e92n33ý 5440143590378

EU se zaměřila na zelené technologie, které ale neumí vyrábět. Teď jsou to elektromobily, kde je evropský vůz třikrát nákladnější na výrobu. Minule to byly solární panely, které se dnes vozí komplet z Číny. To samé větrné elektrárny.

Evropský průmysl vždy dominoval u složitých výrobků, kde se propojuje přesná technika s elektronikou. V Číně jsou řádově levnější nákladové položky jako lidská práce, energie nebo suroviny. V základní výrobě jí tedy nelze konkurovat. Pochopitelně i složitější výroba je najednou v Číně ziskovější, protože v době nestabilní mezinárodní dopravy fungují spolehlivě dodávky na čínském vnitřním trhu.

+6/0
24.9.2021 6:53
Foto

O94n22d40r57e59j 36D57u11b31o18v20s33k76y 2400359109720

K tématu.

Evropa diktovala světové trendy naposled před I. světovou válkou. Ta světu přinesla dva nové hegemony - USA a CCCP. Tito hegemoni pak ukončili dobu politického, vojenského i technologického leadership Evropy vítězstvím nad Evropou, která ve své agonii vyprodukovala pouze fenomén Hitlera.

Od roku 1945 byla Evropa ochuzena o kolonie, tedy zdroje surovin, rozdělena a kontrolována dvěma hegemony tak, aby se jim nikdy nestala konkurencí.

Náhlý a USA načekaný pád CCCP natolik rozhodil světovou rovnováhu, že jednak náhle vznikl prostor pro obnovení evropského impéria, kromě toho vznikl prostor pro "věčně druhé" soudruhy v Číně převzít iniciativu jako přirozený protipól Ameriky. Ta navíc nejen že nezvládla pozici jediného globálního leadra, ale také spáchala zločinnou chybu tím, že ve své aroganci "vítěze nad říší zla" zcela opomenula čínskou ambici a dále zacházela s Čínou jako se zemí "hodných bolševiků", kteří slouží jako levná výrobna. Číňané cynicky vykradli západní know how a během dvou dekád se tím dorovnali technologiím, které si USA střežily pro sebe a neposkytovaly je ani svým evropským chovancům.

Dnes je Čína dokonalým obrazem technologické dystopie dle vzoru Blade Runner, který Ridley Scott natočil již před čtyřiceti lety.

Svalovat to na evropský socialismus je směšné. Ten Bismarckův das Sozialstaat dvakrát porazil Evropu ve dvou válkách, aby podlehl USA a CCCP ve válce o dominanci globální.

EU je poslední šance, jak spojit síly rozdělených a pokusit se uhrát aspoň takovou roli, jakou má Korea, která dnes spoludominuje hned v několika oborech, i když to splácí bezpodmínečnou loajalitou USA v poloze politické.

Je samozřejmé, že jakákoliv emancipace z role amerického mocenského satelitu nebude v USA nijak vítána.

Socialismus na rozumné úrovni je pak prostým výsledkem evropského vývoje, je přirozenou reakcí lidí unavených exploatací impériem, které dávno padlo.

+1/−2
24.9.2021 0:46
Foto

O82n58d85r38e70j 44D66u94b56o34v65s13k62y 2440299979510

Socialismus západoevropského druhu je přirozená reakce - ztráta velmocenské ambice přirozeně vedla k investici do wellbeing obyvatel, zvláště pak, když nedaleko za železnou oponou stále seděl strašák bolševické diktatura a státy jako Francie či Itálie k ní po válce neměly nijak daleko.

To však znamenalo jisté zlenivění obyvatel, které ostatně můžeme pozorovat i na sobě - míra ochoty se obětovat pro vítězství čehokoliv je mizivá, naopak dominuje vychcané sobectví, skryté za otázku - "A co z toho budu mít já?". Ono je to po 40 letech budování společnosti, která nám nepatřila celkem přirozené.

Cynicky hleděno, jedinou šancí, jak se vymanit z pohodlí mocenské periferie je Green Deal, myšlenka natolik ambiciosní, že nás může jednak vytrhnout z pohodlné agonie světa fosilních zdrojů, navíc může být prostředkem, jak technologicky dostat Evropu zpět do čela technologického pelotonu. Pokud setrváme ve věku uhlí a ropy ještě několik dekád, technologická ztráta bude tak velká, že nás předběhnou ti, které klimatická změna postihne dříve a více a prostě je k inovaci donutí.

Pokud ovšem budeme pokračovat v rozkladných procesech jako byl Brexit, který dokonal prohození rolí - bývalý kolonizátor, tedy Británie, se stal kolonii své bývalé kolonie, tedy USA, rozpad EU bude znamenat trvalý pád do nevýznamnosti. V globálním světě jednotlivé národní státy velikosti Česka prostě nemají šanci hrát jinou roli než roli kulturní pamětihodnosti a folklorního muzea. Německo to dobře ví, proto poprvé v dějinách nesjednocuje Evropu pruským bodákem, ale frankfurtským bankéřem. Pokud se EU zachová, časem vznikne prostor pro balancovaný vztah s Ruskem, které plandá v bezprizornu a rozhodně nemůže čekat, že k němu budou Číňané shovívaví - pokud porostou, tak na úkor Ruska.

Amerika se zjevně otáčí svou pozorností k Pacifiku, kde bude bojovat svou novou válku o světovládu s Čínou, pokud se máme od Číny poučit, pak v tom, že je třeba konat ve chvíli, kdy je oko Mordoru upřené jinam.

0/−4
24.9.2021 1:16
Foto

L41u25b96o17š 79C54h42l19u21m61s27k93ý 2530495658915

Již pár let se domnívám, že v době, kdy Reagan prohlásil "My vás uzbrojíme" (díky za to), tak k v Číně nějaký Teng, potichu, mezi svými, řekl "My si je všechny koupíme". A již pár let tvrdím (v blogu to zmiňujete), že tak, jako jsme před rokem 89 závistivě nakukovali na Západ, budeme během několika málo let závistivě (a s námi celý Západ) nakukovat do Číny. Pro čínská města to platí už dnes.

+7/0
23.9.2021 22:30
Foto

O59n60d54r72e97j 33D76u72b61o13v11s90k96y 2680739899350

Pane Chlumský, zkuste nakukovat nezávistivě. Uleví se Vám. Nicméně, v případě Zemana a Babiše máte s tou koupí bezesporu pravdu.

+1/−1
23.9.2021 23:46
Foto

J34a98n 20H13y65n13e14k 5534297590819

Tady nejde o obdivování Číny, ale kritiku EU. Ta táhne celou Evropu ke dnu , kdy se z ní stane nakonec ekonomicky rozvojovým kontinentem. Díky EK, která vydává nesmyslná nařízení, která likviduje národní zájmy včetně nesmyslné nelegální migrace, která se stala nebezpečím pro Evropu.

+28/0
23.9.2021 19:59
Foto

J48o11s12e83f 10U21l13m82a73n 8340520188475

"Studenou válku vyhrál Západ především díky svému kapitalistickému systému" - přesně tak! A jelikož se Západ od těchto principů postupně a poměrně rychle odvrací, úpadek je logickým důsledkem. Mnoho lidí k Západu stále vzhlíží a jeho cestu považuje za něco správného a pokrokového, protože kdo je ekonomicky dál, ten přece musí něco dělat správně...Nebere přitom v úvahu to, zda ta správná cesta není již minulostí a zda současná vyspělost není pouze dědictvím. Zejména na mladé Západ dělá obrovský dojem...Mimochodem...víte, která firma byla mladými lidmi v roce 2000 (ten rok neberte úplně doslova, pamatuji si na ten článek, ale ne přesně rok) nejobdivovanější? Byla to Nokia :-) Asi dělala něco správně, že se dostala na vrchol...a asi dělala později něco špatně, že se z lídra stala téměř outsiderem...

+8/0
23.9.2021 19:46
Foto

J34a54n 75R52á50ž 1219523874370

Jedním s charakteristických znaků socialismu, je centrálně řízené hospodářství. A i když se zcela jasně ukázalo, že je to slepá cesta, tak zvaný evropský "západ" to ignoruje a totéž se snaží aplikovat v EU.

+11/−1
23.9.2021 18:43
Foto

P68a28v50e54l 88D93v57o50ř29á78k 5739935334600

Pozor, nutné je též společné (=státní = stranické) vlastnění výrobních prostředků.

Ráčíte zaměňovat pokusy o jakous takous normalizaci za centrální řízení.

Uvedu příklad: vyrazíte-li do světa, musíte mít s sebou mně i mnohonásobný adaptér na všechny možné elektrické zásuvky. Ale tankujete-li, víte. že E95 tam můžete nalít. Příkladů by bylo až až.

+1/−1
23.9.2021 19:34
Foto

A11n26t89o85n65í89n 25P10o81l89i72c77k20ý 9370602121187

A pak si vzpomenete na kvóty by mléko, na cukr, ... Zakazování olova, ... A jsme přesně u toho centrálního plánování level 1

+3/0
24.9.2021 18:27
Foto

I16v93o 21H41n82i43l54i32c18a 9342337140735

Uznávám, perfektní článek osázený doplňky "zde" ano dala jste si práci, která nemá chybu.

+20/−1
23.9.2021 18:32
Foto

M43i52c11h93a73l 36K60a34n86d96a 7210677463595

Pár informací pro všechny zanícené obdivovatele Číny.

Pracovní poměr v Číně, to je 10-12 hodin denně šest dní v týdnu. Jeden den v týdnu volno a to jen ve chvíli, kdy to firmě nevadí. Pracovní neděle ob týden nejsou ničím výjimečným.

Nárok na dovolenou je pět dní v roce, ale až druhý rok v zaměstnaneckém poměru.

Pořád vám ta Čína připadá tak úžasná?

+6/−5
23.9.2021 18:22
Foto

J81a20r83o30s89l27a69v 66Ř10e21z28n28í82k 1449631561652

Taky chcete zrušit minimální mzdu, odstranit odbory, jste proti snižování počtu pracovních hodin, nevadí vám podivné agentury zorostředkovávající práci...to je kapitalismus

+1/−2
23.9.2021 18:24
Foto

M91i94c18h55a29l 76K26a62n33d51a 7820297953105

Jste normální? Jak vy víte, co já chci?

Třeba ty pracovní hodiny. Nemám názor na to, zda snižovat či nikoliv. Ale rozhodně nechci zvyšovat na čínskou úroveň.

+2/0
23.9.2021 18:29
Foto

J72a46r82o72s21l34a14v 42Ř86e13z76n52í88k 1749551531252

V USA leckde dovolená není vůbec nebo těch pět dnů...to vy nevíte?

+4/−2
23.9.2021 18:50
Foto

M70i39c41h29a71l 38K13a61n42d67a 7670667743855

Ptal jsem se, jak vy víte co já chci. Neodpovídáte, takže vlastně jen hloupě kecáte.

A nevím proč do toho taháte USA, o kterých jsem neřekl ani slovo. Ale když už jste to nakousl, tak v USA se dovolená sjednává individuálně. Ani tady nemáte pravdu.

+2/−2
23.9.2021 19:31
Foto

S46t13a21n55i81s98l71a51v 32R60á59d18l 7146787768876

Bohudík(žel) se mýlíte (nemáte správné informace). V Číně je pracovní poměr dost volný, takže i ty vaše podmínky mohou v některých firmách být. Ve většině se ale dělá 8 hodin, ale 6 dní v týdnu. Opět to může být zkreslené, v některých firmách mají obědovou pauzu až 2 hodiny, která se jim nezapočítává do pracovní doby. Pokud se pracovník s firmou dohodne na mimořádných přesčasech, nechá si ho dobře zaplatit. Ono totiž už nyní je nedostatek pracovních sil, který způsobil v řadě regionů značný nárůst platů.

Co se týká dovolené, je to trochu zavádějící. Oni mají kromě řádné dovolené řadu povinných svátků a během jejich hlavního svátku, t.j. Čínského nového roku mají volno minimálně týden (nejsem si jistý, ale možná i déle).

A stejně jako autor bych v Číně žít nechtěl, ale jiný kraj, jiný mrav.

+5/0
23.9.2021 18:54
Foto

P50a17v79e36l 22N88e64u79z10i17l 1784208787654

Byl jste nekdy v Cine? Asi dost tezko, kdyz pisete takove hlouposti. Ale rad se necham od "znalce" jako vy poucit jake to je v zemi, kde vetsinu roku bydlim :-). Konkretne bydlim v provincii Shanxii ve meste Xi'an.

+1/−1
24.9.2021 7:28
Foto

J46a75r21o27s39l48a76v 29M73a53k52o29v16e79c 7693634330342

Čína určitě není úžasná z pohledu Evropy a možná má zaděláno na problémy v budoucnu. Nicméně aktuálně skutečně roste zatímco pohodlná Evropa nikoliv a jen se zadlužuje... A navíc pokud se bavíte s obyčejným Číňanem tak je i přes všechno potlačování lidských práv na svou zemi extrémně hrdý a svoji budoucnost vidí naprosto skvěle. Zkuste si najít průzkumu jak svou budoucnost vidí průměrný Evropan... Osobně si myslím že nás nějaký Green deal nezachrání jen nás díky zvýšení nákladů na energie bude diskvalifkovat z mezinárodního obchodu. Ano Evropa bude v budoucnu zelená, protože jediné co v ní zůstane bude trocha organického zemědělství.

+1/0
25.9.2021 13:48
Foto

D84a53n 26R60o85z48s73í56v48a40l 3540732290604

Jasná karma. R^

+15/0
23.9.2021 17:51
Foto

J71a65r24o83s95l85a48v 38Ř20e31z42n35í82k 1929821831202

Pinochet byl taky diktátor, má na svědomí smrt 30 000 Chilanů a jaký tam byl kapitalismus

+1/0
23.9.2021 17:02
Foto

P46e83t54r 35B34r49o85d88s72k53ý 5816983465749

..... si říkám, ešivá nám to nepatří,- jako že si to zasloužíme a že si to taky pořádně užijem,- žejoVEU!

0/0
23.9.2021 15:24
Foto

P98a34v90e56l 50D64v84o66ř46á84k 5559435934270

Paní autorce unikla jedna drobnost. Průmyslový rozvoj Západu se už nemůže příliš rozvíjet, protože už není a a není proč. V Číně ještě zdaleka nedosáhl nějaké nasycenosti, ono stačí se tam podívat na venkov.

Pod pojmem kapitalismus si musíme představit zemi, kde je taková míra svobody, že tam může fungovat volný trh. To, co je v Číně, bych definoval jako průmyslový feudalismus, případně nevolnictví. On totiž není jen Hong Kong.

+7/−18
23.9.2021 15:19
Foto

J60a64r79o73s64l30a17v 89Ř74e35z47n26í38k 1949331421662

Tys tam byl nyní v roce 2021? Nedávno jsem četl report od nějakého novináře z číny a ten psal, že i na venkově si připadal jako v technologické budoucnosti

+1/−1
23.9.2021 16:21
Foto

P73a56v43e11l 90D46v41o28ř34á78k 5469695784900

Ano, i takové místo mu mohli ukázat. Nedávno byla dcera asi půl roku v Hong Kongu. Udělala pár výletů do vzdálenějšího okolí - a už to tak jásavě nevypadalo. Odkaz na Váš článek by nebyl?

Asi bude někde vlevo dole. :-P

+1/−4
23.9.2021 16:44
Foto

J54a67r37o17s72l17a44v 26Ř66e19z58n65í18k 1349351891422

Osobně jsi tam byl? Ty mi připadáš jako běžný brit, který se stále domnívá, že u nás v česku nemáme splachovací záchoady a chodíme potřebu vykonávat před domy či že jsme součástí Ruska.........dnešníí čína už pravděpodobně předstihla česko i v platech

+5/−1
23.9.2021 16:47
Foto

J14a28r26o68s47l82a59v 72Ř43e41z45n94í37k 1539151561562

Kvůli životní úrovni a dostupnosti veškerého západního zboží mohou Číňané cestovat po světě. Což češi nemohli. V československu nebyl povolený trh na rozdíl od číny. Takže počet žádostí o azyl je minimální u číny. Kdyby češi měli západní životní úroveň, tak by jim socialismus také tolik nevadil.

0/−1
23.9.2021 17:28
Foto

S70t69a66n26i69s58l93a57v 88R33á51d35l 7376177918446

Stačí sledovat blog vašeho jmenovce Pavla Dvořáka, Slováka žijícího v Číně přes 10 let, nebo donedávna také Čočíka, IT specialisty pracujícího v Číně taky řadu let.

A tím netvrdím, že je v Číně vše dobré. Jistě ne, ale v řadě věcí bychom se mohli poučit, pokud bychom nebyli nepoučitelní...

+2/−1
23.9.2021 19:03
Foto

J46a42n 50R61á31ž 1169833774430

Od známého syn jel před dvěma lety do Číny na několikaměsíční stáž. Dnes tátovi řekl, že do technologicky zaostalé Evropy se vracet na trvalo nebude, protože nechce profesně zakrnět.

To o Číně vypovídá víc, než kecy někoho, kdo si stále myslí, že Evropa je pupkem světa.

+5/0
23.9.2021 19:12
Foto

P38a75v98e30l 39D65v53o19ř61á62k 5659335264430

Právě, dcera byla v Hong Kongu na půlroční stáži. Ani se jí nechtělo se vracet. Stovky fotek! Jenže dnes to tam vypadá trochu jinak. Na svobodné podnikání z doby, kdy to spadalo pod GB, najednou šlape Maova despotická bota. V Číně si u jedné firmy nechávám něco dělat, zatím na ně nešlápli. https://itead.cc/eol-pcb/

0/−1
23.9.2021 19:46
Foto

J69a32r21o58m59i18r 47N15o33v52a60k 1903214635930

Ty jsi tam byl Dvořáku že tvrdíš že to tam teď vypadá jinak ? Nebo jso to četl v tom vašem stranickém tisku ? :-)

+2/−1
23.9.2021 19:48
Foto

S34t63a84n88i82s40l82a94v 36R59á67d96l 7266747548366

On Hong-Kong nespadl pod GB, ona byla Čína poražena v opiových válkách a byla nucena HK británii na tuším 100 + něco let pronajmout. Takže v době kdy "spadla" pod GB tam toho moc nebylo a podnikání asi vůbec ne.

S tím crestováním vaší dcery po Číně mám také problémy, podle informací vašeho jmenovce to bez víza nejde a v době covidu a ještě pro cizince bych to viděl s udílením víz dost černě.

0/0
24.9.2021 8:10
Foto

P20a29v97e80l 39D19v57o34ř69á94k 5339515554690

Ale před covidem? ;-D

0/0
24.9.2021 18:21
Foto

J47a53r89o24s36l97a79v 44Ř42e13z86n36í84k 1989901201302

Omylem minus

0/0
23.9.2021 21:41
Foto

P78a25v49e70l 22N81e64u25z16i59l 1284868177404

Pane Dvorak, v dobe COVIDu vase dcera si "par vyletu do okoli" neudelala, protoze by do pevninske Ciny nejspis nedostala vizum a pokud ano, sla by na dva tydny nejdrive do karanteny. Takze to muselo byt pred tim.

Nevim, co je jasaveho na spinavem Hong Kongu (byl jsem tam asi 4x) a spatneho na mnohem cistcim Shenzhenu, pripadne historickem jadru Guangzhou. Kde jinde byla samozrejme nevim, ale par vyletu (co vylet, to vizum) vam neda znalost o dane zemi. V Cine bydlim 6 roku a troufam si tvrdit, ze alespon jizni cast provincie Shanxii znam docela dobre. Nic tragickeho jsem tam nevidel. Mimochodem, pokud zajedete na vesnici v USA, treba v Texasu, tak tam se zastavil cas.

+3/0
24.9.2021 7:33

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz