Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pokrok nepokrok, ta argumentace vůči elektromobilitě je zcestná. Zkuste se vrátit o 30 let zpátky, kdy začínaly mobilní telefony a předčíslí 601. Tehdy byl mobilní telefon poměrně velká těžká bedna na popruhu s klasickým sluchátkem a mikrofonem ... v ceně tuším 60/80 tis korun v době, kdy plat 10 tis byl z říše snů. Kdyby Vám v té době někdo řekl, že za 30 let budou mobilní telefony, které toho budou umět více než tehdejší PC 386 apod, nosit v kapse i děti a půjde o spotřební krátkodobé zboží s multifunkčními přesahy (volání, stream, game, textová komunikace, foto, TV, radio, platby, sledování životních funkcí, lokalizace a nespočítaně dalších možností díky nekončícímu přísunu aplikací), reagovala byste stejně, jako dnes na elektromobily. Jenže za 2 až 3 desítky let, pokud půjde o životaschopnou technologii, bude vybudována potřebná technická infrastruktura, a cenově nedostupné a silně nedokonalé dnešní elektromobily se stanou stejně dostupným prostředkem, jako dnešní vozy se spalovacími nebo vznětovými motory. Prostě tak to je, a je jedno, zda se to označí jako pokrok anebo ne. Nebude to tak jedině tehdy, pokud automobilky nevyvinou rychleji jinou konkurence schopnou technologii včetně opět příslušné infrastruktury. A ještě dovětek, ne vždy se "pokrok" vydává tou technicky nejvyspělejší cestou ... VHS systém nahrávání a přehrávání videa byl ve své době tím nejhorším možným systémem ... ale prosadil se masově a tím i cenově. Dnešní systém LCD televizí není technicky vyspělejší při zobrazení videa než dřívější CRT televize. A když nastoupil, byl dlouho nedostupný cenově pro běžné vrstvy obyvatelstva. Jenže LCD neměl tak významné omezení velikosti obrazovky a proto se masově rozšířil, i když ve skutečnosti zobrazení je fakt horší, než CRT. Ale má mnoho dalších jiných předností ... a díky rozšíření se stal cenově dostupný ...a dalo by se pokračovat mnoha dalšími příklady.

6 10
možnosti
MK

Popisujete běžný technický pokrok. To není to samé, jak je nám vnucována předražená, neefektivní elektrodebilita.

29 4
možnosti
Foto

Mě třeba brzdí v pokroku to, že ho nějak nestačím stíhat, ale zaostalej si zase nepřipadám

13 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, paní Lhotská. Ne všechno, co se dnes za pokrok vydává, je skutečným pokrokem je. Možná se dočkáme, že ze zaostalosti budou například nařčeni i ti, kteří hájí svobodu slova, jsou proti korespondenčnímu hlasování, zavádění společných záchodů ve školách apod., těch vlád, jejichž účelem je udržet se jakýmikoli prostředky co nejdéle u moci. Karma.

21 3
možnosti
Foto

... těmi vládami, jejichž snahou je udržet se jakýmikoli prostředky co nejdéle u moci. Ď.

3 2
možnosti
Foto

Krok sun krok, pokrok. Nejednou krok vpřed, doprovázený dvěma kroky zpět. Pokrok dnes nejednou již předčil nejen své uživatele, ale i tvůrce. Již A.E. vyjádřil svou obavu z toho, že pokrok předčí i mezilidské vztahy, a to až natolik, že následovat pak budou, jeho slovy, generace blbců

0 0
možnosti
Foto

P.S.:

"Obávám se dne, kdy vývoj technologie předčí vzájemné lidské vztahy. To potom svět ...

22. 09. 2017 14:49:50

To potom svět bude mít GENERACI IDIOTŮ"! Albert Einstein. I vzhledem k současnosti ten citát až zamrazí.

Zdroj: https://jiroudek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=624994

6 0
možnosti
PK

Proti Vašemu přístupu - aby pokrok se prosadil jen výhodností, je další názor, že nové nadějné se musí popostrčit. Záleží ale na míře a jak. Fakt je že tradiční lobby, třeba tady business s tradičními palivy musí být obrovský.

2 1
možnosti
JZ

V podstatě souhlasím, pokrok musí vyplývat z pokroku samého. Uvedu příklad na železnici, parní lokomotivy byly postupně vytlačeny lokomotivami elektrickými a dieselovými. Prokázalo se, že jsou výhodnější, například už kvůli nízké účinnosti parního stroje. To vyplynulo z lidského poznání a přesvědčení se o výhodnosti elektrického a dieselového pohonu nad parním a bylo to v pořádku a prospěšné.

Tento pocit však nemám u elektromobility, která se lidem nyní vnucuje spíše z ideologických než technologických důvodů.

21 0
možnosti
KR

No prave. Jako byste si odpovedel sam. Nas na stredni ucili, ze je elektromotor jednoduchy a nejefektivnejsi. Ale uz tehdy jsme pravda mohli byt ideologicky ovlivnovani.

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den, Katko. Určitě mnoho pravdy, obzvlášť co se týče genderu dost souzním, prozatím je to dění úplně scestné a dost kontraproduktivní. Na druhou stranu, sama jste to napsala, každá zásadní změna byla doprovázena jistým obrazoborectvím. Obecně považuji Vámi zmíněné obavy z bezhotovostních plateb ze mírně řečeno zbytečné. Prostředků ke sledování je mnoho. Elektromobilita a zdroje energie. Jsem jednoznačným zastáncem energie jaderné, ale myslím, že člověk je prostě schopen dosáhnout spotřeby z obnovitelných zdrojů, jen se v EU naprosto zbytečně příliš tlačí na pilu. Stejně jako u elektromobility. Vždy je zlatá střední cesta. Tohle je ovšem zajímavý článek a celkem pochopitelné kroky států USA:

Elektromobily čelí "represivním" poplatkům, novým omezením v mnoha státech - POLITICO

5 0
možnosti
Foto

Věřím, že všichni, kteří odmítají pokrok, mají doma výhradně černobílou televizi a jezdí nanejvýš ve Škodě 120, protože už Favorit s motorem vpředu je pro ně až příliš pokrokový.

4 19
možnosti
  • Počet článků 281
  • Celková karma 38,26
  • Průměrná čtenost 4967x
Jsem člověk snažící se používat hlavu i jinak, než aby mu jen nepršelo do krku. Třeba aby bylo kde nosit náušnice.

Seznam rubrik