Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

Diskuse

Greta z Arku

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e66t26r 75B75r80o20ž 8432394936704

S klimatem je to jako s jinými poplachy. Vzpomínáte na šílené krávy? Taky aktivisti strašili apokalypsou...

0/0
18.9.2019 18:25

P61e50t95e33r 50N63e12š76v71a71r58a 8218506112967

Úplně čumím. Takto inteligentní článek a napíše ho ženská? Co se to s tím světem děje?

+1/0
13.9.2019 9:43

J68a53n 42R11á92ž 1699133794560

Greta má prostě štěstí, že se dnes mocní nezbavují fanatiků, kteří jim v roli užitečných idiotů prospěli, ale teď už spíše prekažejí, že je upálí, ale schovají do léčebny. Všichni pak jsou spokojeni. Rodiče jsou díky Gretě finančně "za vodou", studenti se ulili z vyučování, ekobyznys dostal svou dávku miliard z veřejných zdrojů a politici se mohli vykecat jak jim záleží na osudu planety.

Jen prostý občan, daňový poplatník, zapláče.

PS. Někdy by možná upálení bylo dobrou prevencí proti tomu, aby to Gretino bláznovství nechtěl někdo zopakovat.

+7/0
12.9.2019 22:53

R81o52m71a63n 97B20l28a75ž23e91k 6912714860308

https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/97406/planujeme-v-praze-blokady-hrozi-nam-vymreni-a-uz-dochazi-cas-rika-mluvci-rebelie-proti-vyhynuti-holcnerova.html

Jiná pipina. 8-o Hoďte na ní siť

+7/0
12.9.2019 21:47

M72a17r84t79i62n 48B18o14k34ů74v83k50a 6889969911

Jo jo, revoluce požírá své děti...

0/0
12.9.2019 21:42

M77i91l47a25n 76V68i20k 1397235733613

Ale v tomto případě by to chtělo dost urychlit.

+1/0
14.9.2019 12:22

R40o45m37a18n 15B96l65a21ž40e29k 6612274100928

R^

+4/0
12.9.2019 21:29

J43a43r67o38s32l35a76v85a 25K98o23l79i49h15o92v14á 6969547667883

Gretin příběh je především velmi živen propagandou v médiích. Kdybych já, bez jakýchkoli kontaktů na ty správné ekologické skupiny, začala vyhlašovat " volné pátky za klima ".. " všichni pracující, nenechte v tom ty mladé samotné, připijme se ke Grétě " " každý pátek zastavíme výrobu za klima " ". Tak o mně nebude v mediích ani zmínka.. Protože by státní kasička ty volné pátky docela pocítila. Kdybych s takovými hesly stoupla na viditelné místo, asi by mě brzy odvezla policie.

+7/0
12.9.2019 19:42

J86a77r67o95s65l78a52v32a 84K60o58l39i29h24o82v34á 6759717837513

Oprava.. Připojme se ke Grétě.

Připít si mužem také, ale až večer

0/0
12.9.2019 19:45
Foto

P35a62v58e21l 19D90v27o26ř16á47k 5249645724430

To přirovnání nějak nesedí. Akorát konec by mohl být podobný. Greta se jen probourává do dávno otevřených dveří. Problémy, za které chce bojovat, jsou dávno známé, zejména v odborných kruzích. Ovšem lid to musí slyšet od apoštola spasitele. Kromě drobného detailu, že se přesně neví, jaká je skutečná pravda. Ale o ni tu nejde! Musí být mediální posvícení! ;-(

+10/0
12.9.2019 19:10

L14u55d65ě98k 41J65a56š34a 7639406482645

Odborné kruhy má každý jak potřebuje. Gretenisté mají své klimatické odborníky, kteří tvrdí totéž co ona (většinou se jedná o spoluvlastníky firem vydělávající na klimatickém šílenství), ale druhá strana má zase své klimatické odborníky, kteří tvrdí přesný opak - včera jich byla celá dlouhá řada v programu KinoSvět

+3/0
13.9.2019 9:06
Foto

P50a29v89e20l 79D30v82o81ř47á60k 5259195844560

Ještě by to chtělo najít nějaké odborné kruhy, které t ́do toho opravdu vidí.

0/0
13.9.2019 11:26

J86i35ř15í 78S23v43o73b56o80d78a 9775208713516

Vynikající a opravdu zajímavá úvaha R^

+8/0
12.9.2019 17:14

E84v77a 38S94v80o69b36o76d96o25v36á 2443442881615

Zajímavý a podnětný text, jen prosím opravte

Johanka z Arku žila v době, kdy Francii zužovaly útrapy stoleté války s Anglií a boj o francouzskou korunu.

Zdroj: https://lhotska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=727229

na "sužovaly".

0/0
12.9.2019 16:54

K66a94t49e89ř56i18n69a 97L57h60o35t30s75k72á 3198414115193

Děkuji za upozornění. Sice bych se z toho mohla vylhat tím, že Angličané dělali útrapami stoleté války Francii užší a užší, ale asi by mi to neprošlo :-)...

+4/0
12.9.2019 18:15

L20i39b61o81r 86Č24e13r86n60í58n 3181631852985

Ještě tam máte "platbu" do New Yorku. To ale nijak nesnižuje hodnotu článku.;-)

0/0
13.9.2019 22:05

K38a67t28e21ř82i70n81a 94L75h18o39t47s29k44á 3168104335163

Probůh, kam jsem koukala ...

"Platbu" tam nechám a budu tvrdit, že převod peněz do New Yorku probíhal tak pomalu, že přitom musela několikrát na velkou :-). Je to sice blbý, ale když k tomu dám vysvětlení, že tím kritizuji "americký izolacionalismus za vlády Donalda Trumpa", tak se třeba najdou i lidé, kteří mně za to pochválí :-)...

0/0
13.9.2019 22:38

T94o43m34á77š 31T14a22t61í74č53e31k 5180492480968

Kateřino, musím to sepsat: Smekám klobouk před každým Vaším článkem a vězte, že kdybychom si sedli k vínku, přestali bychom počítat hodiny, ale začali počítat dny. ;-) Nicméně je to tak, že jste mi precizností svých myšlenek dlouho imponovala, dnes už Vás mám kvůli tomu vyloženě rád. :-)VR^

+2/0
12.9.2019 16:12

K48a30t46e15ř89i29n27a 48L38h43o84t72s57k75á 3828514545573

Děkuji a lituji, že tu není rdící se smajlík :-).

0/0
12.9.2019 18:17

J83a56n 90S65i13n88n96r17e70i18c16h 6513535100881

Podobne zfanatizovanou skupinu levicovych radikalu predstavuje i ctverice nove zvolenych poslankyn v americkem Kongresu, t. zv. "squad". Jsou to: portoricanka Alexandra Ocasio Cortez, zvana AOC, muslimka Ilhan Omar, palestinka Rashida Tlaib a afro-americanka Ayanna Pressley. Jejich utok na klima ,t.zv. " New Green Deal" je natolik radikalni, ze se staly nebezpecim i pro znacne levicovou Demokratickou stranu a jejich spolustranici se je snazi zatim neuspesne pacifikovat.

+21/0
12.9.2019 15:57

L98u32d94ě84k 62J28a25š74a 7259856492865

R^R^R^

0/0
13.9.2019 9:07
Foto

V28l48a14d97i69m79í63r 90K63r49o57u64p43a 8257928221562

R^

+12/0
12.9.2019 13:58

A40l31e91š 40M72o67r76b60i56c68e94r 2659412255491

Ano. Kapitál zřejmě zvažuje, jak Grétu využít k dalšímu vydělávání peněz, ostatně proto ji také pozvali do Davosu, aby ji viděli na vlastní oči zástupci koncentrovaného bohatství, které převyšuje vše, co bylo dosud známé...

A ano. Až se velkým penězům přestane hodit, skončí špatně.

Na druhou stranu --- věci někdy nejdou, jak je někdo nalajnuje.

Třeba opravdu Greta dokáže zažehnout plamen změny a rozhodovat přestane jenom zisk a peníze... - tahle planeta už to nutně potřebuje.

+6/0
12.9.2019 12:51
Foto

V27l49a19d87i31m13í17r 80K73r45o96u44p81a 8477298291132

Tahle planeta hlavně potřebuje VZDĚLANÉ mladé lidi, co se neflákají a učí se být moudřejšími. Lidi, co místo stávek chodí na přednášky, protože jen tací mohou pro zdravější planetu v budoucnu něco skutečně významného udělat. Howgh.

+21/0
12.9.2019 13:59

A32l62e68š 54M27o94r86b74i46c31e19r 2339932955971

Gretě jde o to, že "v budoucnu" už bude pozdě.

Jak se pomalu naplňují vědecké prognózy, je to čím dál jasnější.

Už teď je pozdě a přitom se nic neděje. Byznys dál běží, těžební smlouvy o smlouvách budoucích v Arktidě dosahují 9,5 bilionu dolarů, letecký průmysl má v plánu zdvojnásobení objemu přepravy do roku 2050 (už teď ročně lítá 1,5 miliardy lidí), kácí a vypaluje se všude, v Africe, v Oceánii, v Amazónii, kamiony zamořily kontinenty jako rakovina, vyhazuje se 1/3 potravin, lidi kupují hromady nesmyslů, které párkrát použijí a pak je přestanou bavit, mikroplasty už jsou všude, sucho trápí země od Austrálie po ČR, tají ledovce.........

Až se nastartují zesilující zpětné vazby a začnou se hroutit globální ekosystémy, bude vzdělání s vysokou pravděpodobností stačit leda na zoufalství.

+4/−7
12.9.2019 14:59
Foto

V18l42a25d25i75m83í34r 34K36r23o20u66p37a 8697428771192

A co byste si představoval jako řešení? Pozabíjet bratru tak miliardu a půl lidí, nebo všechny lidi poslat zpět na stromy? Pokud by ty vaše katastrofické vize měly být skutečností, pak by se jiná účinná řešení nenabízela. Takže chcete to? Na férovku.

+9/0
12.9.2019 15:39

A49l74e61š 18M61o79r71b31i23c10e55r 2669852715501

Třeba přenést zešílevší kamionovou dopravu na železnici by neměl být problém a věřím, že opravdu velká část lidí by to ocenila, protože by to znamenalo nejen skutečně významné snížení emisí skleníkových plynů -- jenže by to také znamenalo obrovské snížení zisků a tak se budou stavět širší dálnice...

Energetika je druhá důležitá sféra, kde by se dalo hodně udělat. Dnes už jsou obnovitelné zdroje levnější, než dotovaná fosilní energetika.

Letecká doprava bez zdanění je třetí oblast -- je naprosto šílené, že letenky na krátké vzdálenosti stojí méně než lístek na vlak. Ale letecká lobby je nesmírně mocná.

Jen náprava v těchto třech oblastech by měla obrovský pozitivní dopad.

-------------------------

To, co jsem zmínil v předchozím příspěvku, nejsou žádné "katastrofické vize", ale realita.

A chápu -- moc moc byste chtěl, abych řekl, že je třeba zabíjet lidi a vrátit se na stromy.............. tu radost vám neudělám.

(ovšem někdy to jako ironický "ekofašista" říkám, ale je to samozřejmě vtip, který reaguje právě na tohle obviňování třeba od Záloma a podobných)

+4/−3
12.9.2019 17:13

L50u11k46á73š 14K13m13e36n47t 5389447284140

Železnice se takto omílá neustále dokola ... nicméně opakovaně bylo jasně řečeno, že například naše železniční síť pro něco takového nemá kapacity. Automobilová doprava má jen velmi malý podíl na produkci CO2, takže to rozhodně není ta oblast, kde by se měly dělat radikální kroky. Ano, obecně by se mohl redukovat stav, kdy se surovina převáží přes celou republiku, aby se pak zpracovaná zase vezla zpět. Ale to už není problém ekologie ale logistiky ... respektive stavu, kdy je mýtné na našich dálnicích zbytečně nízké.

Obnovitelné zdroje jsou naopak stále jasně nejdražší zdroj energie. Stačí se podívat u nás, za 20 let dáme z našich kapes do OZE přes 900 miliard na dotacích a přitom OZE zajišťuje u nás jen pár procent spotřeby energie. Za stejnou sumu tu za těch 20 let mohly stát 3 jaderné bloky zajišťující 35-40% spotřeby energie na dalších 50-60 let. Takhle za 10 let vyprší dotace a my zjistíme, že jsme 900 miliard vyhodili z okna.

A jinak ano, letecká přeprava je levná a rychlá. Umožňuje lidem se rychle a svobodně přepravovat po Evropě a po celém světě. Nevidím důvod to regulovat. Nebo má být letecká přeprava jen pro vyvolené? Nebo jak byste chtěl dostat firemního obchoďáka do Šanghaje ... vlakem? Asi těžko. A stejně tak nepojedu třeba do Paříže vlakem, protože bych tím zabil celý den, zatímco letadlem jsem tam za chvíli.

Ono jediný skutečný problém této planety je přelidnění. Problém nejsou auta, lodě, letadla, plastové kelímky ani brčka ... problém je rychle se množící populace. Aktuální přírůstek na úrovni 80 milionů lidí. Tedy každý rok populace jednoho Německa na této planetě přibude a spotřebovává zdroje, vodu, potraviny, energii, kupuje spotřební zboží a produkuje odpad atd. Tohle je problém. Dokud nezastavíte nárůst populace a naopak nezačne populace planety klesat, tak k žádné změně nedojde. Státy třetího světa v honbě za blahobytem spálí každý kousek fosilních paliv a spotřebují všechny dostupné suroviny a to tím nejméně nákladným způsobem. Tak to je.

+3/0
13.9.2019 10:16

F83r30a47n75t87i40š24e54k 30L45u98f79t 2453538548

Greta už měla trochu problém se svými aktivisty, když zmínila, že ty jaderné elektrárny nejsou zase tak špatné

+6/0
12.9.2019 10:56

L69u33d77ě69k 36T48o25n86d68r 3941142142455

Gréta skončí v psychiatrické léčebně, jako zlomený a zneuznaný člověk, který spadl ze svého vlastního piedestalu.

+28/0
12.9.2019 10:49

M35a69r33t45i53n 27D39v78o18r89a96k 8402366947797

hele, prognostik. Dík, ale už máme jednoho na Hradě a za moc to nestojí.

+2/−9
12.9.2019 11:20

L11e73o34n67a 58B81l77a14h65o57v76á 5450149609163

Vysychající studny, suchá pole, vyprahlé pastviny, umírající lesy, teplotní rekordy a kvapem mizící ledovce. Snad nikdo nepochybuje, že se s planetou něco děje.

My možná na Gretino varování brzy zapomene, těžko na něj zapomenou miliony lidí, které přehřátá planeta a tající ledovce připraví o domov a obživu.

+7/−14
12.9.2019 9:58

A92n36t19o18n58í20n 38P55o10l10i36c40k54ý 9690782391177

To snad nikdo nezpochybňuje. Ale, co to způsobuje. Tedy doopravdy způsobuje? Ví to někdo (zatím jsem relevantní odpověď neslyšel), jen hromada dohadů (jako např. CO2, když v historii byly mnohem teplejší období s výrazně nižší koncentrací CO2 v ovzduší).

+16/0
12.9.2019 10:06

M88a90r88t93i39n 78D76v22o52r91a28k 8782956497937

to mozna byly, ale ty oscilace mely radove delsi amplitudy, nez jsou dnesni zmeny

+3/−1
12.9.2019 11:28

A73n56t82o14n14í26n 85P30o90l45i78c67k58ý 9540472591957

A je to problém nebo normální. To jsou důsledky, ... čeho vlastně. Dokud nebudeme znát, jak klima funguje a co jej opravdu ovlivňuje, nebudeme ani vědět, jak jej změnit.

+4/0
12.9.2019 14:22

I77v47o 37B25o69u27š97e 5952407418

Ale to bylo v dobe, kdy kontinenty byly jaksi uplne jinde nez dnes. Morske proudeni bylo uplne jinak a Slunce taky svitilo vic.

0/0
12.9.2019 13:49

A46n66t45o36n30í14n 86P46o79l22i94c34k12ý 9720142671137

A co? Podstatné je, že bylo tepleji a bylo méně CO2. Tedy, je oteplování díky CO2? Zvlášť, když před tím bylo zase chladněji. Píšete mořské proudy, slunce svítilo víc (opravdu?). Ale nic z toho nevysvětluje, jak se klima vyvíjí a co jej ovlivňuje. Zatím jsem nikce nečetl: "Klima funguje takto ...". Nikdo to neví. A nechápu, jak chcete "zachraňovat" klima", když nevíte, jak funguje. To je, jako by se zedník pustil do opravy Hubleova teleskopu.

+4/0
12.9.2019 14:19

J93a10n 19S62i96n54n68r81e27i12c65h 6583865650151

Zajimavy je udaj techto alarmistu, ze se na vlivu CO2 a cloveka na otepleni shoduje 97% vedcu. Prave to cislo 97%, ktere uz uvadel Obama na parizskem summitu je krajne podezrele. Je to neco odobneho jako udaj o vysi radiace v Cernobylu, 3.7 Roentgenu, kterou stranicti papalasi do omrzeni opakovali. (byla to maximalni hodnota na pristroji, ktery uz vyssi hodnoty neukazoval).

+2/0
12.9.2019 16:13

A17n84t54o83n33í98n 51P46o54l67i11c78k82ý 9810222341527

Ona to hezky dokládá i cesta Gréty do USA. Nemslím si, že kdybych za někým přišel, že chci chránit, nevím sýkory koňadry a potřebuji půjčit jachtu za desítky či stovky mil. USD, že mi ji půjčí. Za něco tu jachtu půjčil a nepochybuji, že se mu to vrátí.

+3/0
12.9.2019 17:34

S64l59a94v12o40m32í82r 68B90e67n47e85š 6842797310354

Paní Blahová, když se tolik té Grety zastáváte, tak by mě zajímalo (ale samozřejmě tím nežádám, abyste mi odpověděla, protože mi do toho nic není a navíc bych stejně nevěděl, zda píšete pravdu), do jaké míry se vy osobně omezujete ve spotřebě toho či onoho.

Co já znám ze svého okolí, tak ti, kteří nejvíce žvaní, pak létají na dovolenou o sto šest a mají všechno nejmodernější a špičkové. Navíc ještě oblečení se jim ani nevejde do skříní, kolik ho mají.

Tím neříkám, že je to váš případ. Neznám vás, a tak soudit nemohu. Ale položte si tu otázku sama, zda ve svém osobním životě konáte to, co nahlas prosazujete.

+8/−1
12.9.2019 10:37

M39a28r94t86i58n 82D78v93o58r71a17k 8392536887987

Váš apel (docela mne od vas prekvapuje, protoze je takovy havlovský) je sice na místě, ale řeší jen malou část problému. Ta větší část spočívá ve změně celé energetické a mobilitní struktury, a o tom se rozhoduje na vyšších úrovních.

+1/0
12.9.2019 11:56

L44u88k40á15š 31K16m20e14n54t 5329117634170

Ano, a proto je třeba investovat do způsobí a technologií, jak se s takovým stavem vyrovnat a jak se k naší půdě a krajině chovat, aby byly následky minimální. Peníze je třeba dát na to, abychom se změnám přizpůsobili, protože zastavit je nedokážeme ani náhodou. Můžete osázet celou Evropu větrníky a zakázat cokoli z plastu ... ale změnu klimatu nezastavíte, ani nezpomalíte. Jak vám třeba pomůže zákaz plastových brček, když zásadní problém jsou lidé, kteří prostě lifrují všechen odpad do moře? Problém není v brčku, ale v těch lidech. Tam je třeba dělat změny. Proč jsou státy, kde plasty normálně používají a mají moře čisté? A velký díl na tom mají i ekologové, protože pálit plasty bylo v jejich vizích nemožné. Tak se plasty vesele vytřídily, odvezly do Číny, tak si z toho vzala využitelnou třetinu a zbytek naházela do moře. Z toho vytříděného se pak šijí mikiny a bundy, které pro vyprání zamoří mikroplasty i řeky u nás doma. Kdyby se ten plast rovnou spálil, nebyly by tak zadělané oceány, naše řeky ani potraviny z moře.

Problém je ekologický fanatismus, ostatně jako každý fanatismus. Fanatismus je totiž přístup k problému, kdy přestanete o problému přemýšlet a pouze přejímáte vize od někoho jiného. To je problém dnešní doby.

+1/0
13.9.2019 10:26

P82a98v68e82l 30V57é57b51r 5929392652151

Karmu samozřejmě máte, jenom bych dodal, že ti "pravicoví radikálové" jsou ve skutečnosti levicoví. To jenom komunisti, když se pohádali se svými levicovým spojenci - s nacisty - je začali nazývat (zcela chybně) pravicovými, aby nebyla tak zjevná příbuznost jejich ideologií. Ta jednodušší lidi to stačilo (a dosud stačí), a o to šlo.

+21/0
12.9.2019 9:54

J75a25r17o81s59l74a39v 46K77u48t50h94a49n 1257137339187

Pokud jde o citovaný výrok té holky, který označujete za fanatický, tak já osobně s ním souhlasím, je naprosto adekvátní a vyloženě se těším, až se naše přežraná a stále nenažraná společnost skutečně ocitne v panice a těm rozesmátým lidičkám spadnou brady. Protože teprve potom lze něco změnit, teď to žádné zákony nespraví. Těším se na celosvětový kolaps, bude to dobrý začátek.

+4/−22
12.9.2019 9:34

A89n41t36o81n25í85n 74P72o48l55i32c40k51ý 9920942101497

Promiňte, vy víte, jak funguje klima? Co jej ovlivňovalo (doopravdy, ne kecy o všezničujícím CO2) a ovlivňuje? Zatím na to nikdo neodpověděl (ostatně, i předpovídat počasí umíme tak na 3 dny dopředu, předpovědět vývoj klimatu je mnohem náročnější). Protože, jak chcete něco spravovat, něco řešit, když nevíte co. A udělat "aspoň něco" je přesně synonymum pro "vyhodit hromadu peněz a energie z okna bez jakéhokoli efektu".

+16/0
12.9.2019 10:03

J26a39r93o96s72l71a35v 33K69u14t59h27a86n 1807427539287

Promiňte, ale mně o klima vůbec nejde, mně jde o nenažranost a roztahovačnost naší tzv. moderní civilizace. A tu čeká kolaps, který je nevyhnutelný, protože žádná agitace ani apel na svědomí nebo respekt k přírodě nemá téměř žádný účinek.

+2/−1
12.9.2019 10:48

M84a49r33t78i92n 10D30v16o86r35a83k 8232476967577

fakt, ze neumime (aspon pro meteorlogicky nestabilni oblasti) predpovedet dobre pocasi na vice nez ca 3 dny, je sice pravda, ale VUBEC to neznamena, ze nejsme schopni sledovat trendy a na zaklade nich extrapolovat vyvoj klimatu do pristich let. Extrapolace klimatu treba 80. let, tedy ze globalni teploty se budou zvysovat, se potvrzuji.

+1/0
12.9.2019 11:27

P10e48t74r 86D92r24a92p68a63l 4554901253

no, netvrdili právě v 80. letech, že přijde naopak doba ledová? nebo že v r. 2000 dojde ropa?

+11/0
12.9.2019 11:30

M69a22r31t67i51n 97D96v74o20r60a26k 8462466927757

ne. viz: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_climate_change_science

a pokud jde o tu ropu, to asi mate pravdu, ale mam dojem, ze to v tomto ohledu neni relevantni.

0/0
12.9.2019 11:37

A65n83t98o49n56í66n 62P69o86l42i67c66k34ý 9690552641247

To je právě problém. Umíme extrapolovat bez toho, aby jsme věděli, o skutečně klima ovlivňuje. Jak víte, že se "něco" nestane za, třeba 5 let a teplota klimatu nezačne klesat?

+1/0
12.9.2019 14:24

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz